Sundsvall med mamma

Datum: 2012-01-02 Tid: 17:50:44
Usch vilken natt det har varit, stormen Dagmar har varit här och späkat hela natten. Ett tag kändes det som om både tak och fönster skuller blåsa sönder och vid 04-tiden så blev hela gatan strömlös. Så sömnen i natt får jag ta igen en annan dag, för det blev inte många timmar i natt. Och vid 05.30 när jag skulle upp så såg jag ingenting, vilket är katastrof! Hur skulle jag kunna platta mitt hår utan el, sminka mig utan ljus i spegeln (fick ta några vätmeljus), frukost fick jag försöka stoppa i mig på jobbet, någon frukt el liknande nu när varken spis, mikro, kyl/frys funkade. Vilken bra start på dagen.......

På vägen till jobbet så låg det träd, postlådor, skräp, soptunnor efter vägen och över vägen. Så det var riktigt jobbigt att köra när det även var kolsvart ute.

När jag var på plats så satte vi på skönhet igång och göra i ordning vår "mellandags rea". Den är riktigt bra i år. Massor av härliga parfymer, krämer, smink till bra priser.
Klockan 10.00 så öppnade vi och då var det fullt ös hela dagen. Kändes som om vi nästan hade mer att göra idag än dagen innan julafton. Folk är shoppingsugna på rea i år.



Klockan 15 så slutade jag då åkte jag raka vägen hem för att hämta mamma. Sedan började vår resa upp till Sundsvall där vi ska vara i 2 nätter. Mamma fyller ju år imorgon tisdag (27/12) och då ska vi gotta oss på spa och äta gott osv.
Första natten tillbringade vi mitt inne i stan på Hotell "Elite". När vi hade parkerat, checkat in så gick vi till en fin restaurang i närheten för att få en bit mat i magen.

Den snygga entrén till hotellet





Korridoren till vårt rum







Sundsvall är en fantastisk och vacker stad



Den italienska restaurangen "Invito" där vi åt





Underbara pasta....i love it!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback