Juldagen

Datum: 2012-01-02 Tid: 15:33:00
En dag kvar av den här julens ledighet. Vi tog sovmorgon och sov till 11.00 och strax efter klockan 12.00 fick vi besök av min mormor och hennes man (samt hans dotter Denita och hennes dotter Nicole från Säffle/Värmland). Vi bjöd på lite fika och satt och pratade en bra stund innan det var dags för dem att åka på bio.

Senare på eftermiddagen var det dags att göra sig i ordning och fixa i ordning lite mer mat tills kvällens gäster kommer. Ikväll kommer min kusin Krille och hans tjej Jennifer med deras dotter Jackilee. Mamma och pappa kommer också och gör oss sällskap och hjälper till med matlagningen.

Det fick bli lite julbuffé till förrätt (det som var kvar sen gårdagens julmiddag) och sedan blev det helstekt fläskfilé med potatisgratäng, sparris och bea till varmrätt. Avslutade kvällen med en massa hembakat och julgodis....frosseri på hög nivå ;)











När alla hade åkt så var det dags för mig att hoppa i säng. Imorgon så börjar jag jobba kl 07.00, vilket känns så där.....
Men när jag slutar vid 15 tiden så kommer allting att kännas sååå mycket bättre, för då väntar några dagars semester och avkoppling mitt i allt jul och nyårsstök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback