Gott Nytt År!!!

Datum: 2012-01-03 Tid: 15:35:49

Varför?!!!

Hur kan jag ha sådan otur? Vaknade med halsont, kunde knappt svälja, huvudet sprängde och kroppen värkte. Klev upp och skulle börja göra mig i ordning med kroppen orkade knappt stå upp så jag satte mig vid köksbordet. Magnus gjorde i ordning frukost åt mig, fick i mig några tuggor innan det började pipa i öronen, svartna för ögonen och hela kroppen började toksvettas. Det var bara att ringa och sjukanmäla mig till jobbet, skulle aldrig orka jobba idag. Sedan blev det bums i sängen igen.......

Jag sov och sov och sov och första gången jag orkade mig upp var vid 16-tiden. Klev upp tog en ipren och ställde mig i duschen. Måste försöka piggna på mig lite till kl 18.00 då mamma, pappa, min vän Helena och hennes Kris kommer på besök.

Försökte fräscha till mig så gott det gick när man är i detta skick. Fick sedan hjälp av Magnus att göra en cheesecake innan gästerna skulle komma. Jag som hade planerat att göra en massa snittar och plock till tolvslaget, men varken jag eller min kropp orkade det. Som tur var så var det mamma och pappa som fixade varmrätten: Oxfilé med hasselbackspotatis, sparris och pappas hemgjorda bea. Hjälpte pappa med förrätten som blev räkbakelse med ostbågekross.

Maten smakade fantastiskt och vi hade supermysigt och trevligt tillsammans. Och i vanlig ordning när man har trevligt så springer tiden iväg. Och strax innan tolvslaget så satte vi oss i tv-soffan för att kolla på svt´s sändning från Skansen, fyllde upp våra champagneglas och väntade.....väntade på att klockan skulle slå tolv och det nya året var här.

Undrar vad detta år kommer att ha att erbjuda då?

Vi kommer i allafall att börja det nya året med en underbar resa ner till värmen i 2 veckor. Bättre start på året kan det väl inte bli?

 

 


Kommentarer
Postat av: writing services

This is very beautiful and delicious food decoration. I think all gests were happy that visited this place.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback