Förkyld

Datum: 2011-09-11 Tid: 12:25:37
Kände mig inte alls pigg när jag vaknade i morse, halsont, hängig, trött, febrig, snorig mm. Men det var bara att bita ihop, göra sig i ordning, få i sig lite frulle och bege sig till jobbet. Ska bara jobba 4 tim och 25 min så det borde jag klara med några ipren i kroppen.
Det har varit riktigt segt på jobbet idag, lite folk...kanske kan bero på att det är V75 i stan?! Eller? Det blev mycket trevligare vid 12-tiden då min kollega Lotta kom och gjorde mig sällskap.

Vid 14.15 så fick jag åka hem, men var tvungen att köpa Magnus en kallender och till mig blev det tre par nya trosor. Vi har både snygga och sköna trosor på Åhléns, ta 3 betala för 2.
Orkade egentligen inte handla men gjorde det ändå så vi får något att äta ikväll. Köpte även med mig en sallad som jag och älsklingen kan äta till lunch när jag kommer hem.

Efter att vi ätit lunch så gick jag och la mig i sängen för att vila en stund då jag inte är så pigg. Och under tiden så höll Magnus på i garaget, satte upp hyllor, städade mm. Tiden rann tydligen iväg och vid 19-tiden när han var klar och kom in, så sov jag fortfarande. Hur ska jag kunna sova i natt? Men uppenbarligen så behövde jag detta.

Hjälptes åt att laga mat sedan blev det soffan och film, vi såg nya Irene Huss "En man med litet ansikte".



Om filmen:
En äldre man korsar gatan och blir påkörd av en stulen bil. En polisbil tar upp jakten på bilen men förövarna kommer undan. Den stulna bilen hittas senare i ett industriområde, utbränd. På platsen hittas även kroppen av en mördad ung flicka. Irene Huss och hennes team skickas ut för att utreda de båda dödsfallen. Den påkörde mannen visar sig vara pensionerad polis men den unga flickans identitet förblir ett mysterium. Hör fallen ihop? För att få svar på det, måste Irene hitta biltjuvarna. Var smitningsolyckan verkligen en olycka? Och varför är det ingen som saknar den unga flickan?

Så tyckte jag:
Har faktiskt tyckt att de två senaste Irene Huss filmerna har varit riktigt bra, väldigt spännande osv. Men den här gången har de inte lyckats så bra tyvärr. Lite små seg, tråkig handling, osv. Håller tummarna att de kommande filmerna blir lika bra som nr 8 och 9.

+++

Tittade även lite på "Dyngkåt och hur helig som helst" på svt med och Mia Kärring. Men vid tolv så var det dags att krypa ner i sängen och sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback