Endags kurs för Origins

Datum: 2011-10-06 Tid: 17:28:39
Då var det dags för utbildning igen, idag är det för hudvårdsmärket "Origins". Jag och mina kollegor Lotta och Eva satte oss på tåget redan klockan 06.12 för att åka ner till Sthlm. Som tur var så gick jag och Magnus och la oss redan kl 21.00 igår och jag somnade nog vid 21.30 så jag var faktiskt rätt utvilad i morse, tro det eller ej men så var det =)

När vi kom fran så gick vi till kammakargatan där kursen skulle hållas. Där bjöd de på frukost och det var välbehövligt efter 2.5 tim på tåg.

Tyvärr så var kurshållaren/läraren dansk och det var inte det lättaste. Oj vad jag fick koncentrera mig för att hänga med. Så fort jag tittade bort el kollade i boken så fattade jag ingenting. Det var ju bra att vi fick en stor pärm med all kursinformation så att man kan läsa på det själv. För jag missade nog hälften av vad hon sa :(
Och vad trött man blir av att sitta ner en hel dag, jag skulle aldrig kunna ha ett stillasittande jobb. Magen blir svälld och huvudet funkar inte som det ska. Sen har det väl också lite med all information som de stoppar oss med. Men det var nära flera gånger att jag somnade till, berodde nog både på kurshållaren och att man är ovan att sitta ner en hel dag.

Fick i vanlig ordning med oss en massa produkter hem och det tackar jag så hemskt mycket för. Alltid lika roligt att få prova lite nya produkter.
Det vi fick var en ansiktspeeling, ögonkräm samt en fuktgivande färgad dagkräm.





När vi var klara för dagen vid 16.00 så gjorde vi stan så mycket som vi hann med på de timmarna innan tåget skulle gå tillbaka vid 18-tiden. Jag köpte mig ett armband från "Maria Montazami" och på det står det ingraverat i lädret: Utan läppstift känner jag mig naken, rädd och exposed.

 

Köpte med mig lite mumsig sushi som jag satte i mig på tågresan hem, mmm så gott. Jag har verkligen längtat efter sushi.

När vi kom hem vid 20.30 så kom älsklingen hem och vi åkte hem och myste.

Tack bäsat Lotta och Eva för en mycket trevlig och rolog dag. Hoppas att vu får göra om detta snart igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback