God mat och filmmys till kvällen

Datum: 2011-10-25 Tid: 21:00:37
Efter att jag hade slutat vid 14.15 så kom mamma och mötte upp mig så tog vi en tur på stan och avslutade det med en lunch. Vi pratade lite om deras taskiga smak på inredning, val av nya gardiner osv.

Tänk om någon kunde öppna ett trevligt café/lunchrestaurang i den här stan. Tex ett Wayne´s Coffee eller liknande. Det är verkligen någonting den här staden saknar, mysiga cafeér som har öppet lite längre på kvällarna/helgerna. Funderar nästan på om jag ska ta tag i problemet själv och öppna upp ett. Då ska allt vara hembakat och hamlagat, inget j*vla halvfabrikat här inte.

Åkte sedan på Kvantum för att handla lite gott till kvällens middag och lördagsmys. Idag tänkte jag bjuda på lite småplock, bla parmaskinka, olika salamer, spanska oliver, kycklingspett, potatiskakor, ost och kex mm.









Åh allting smakade riktigt bra, älskar plockmat!
Till efterrättt hade Magnus önskemål om american panncakes så jag ställde mig och gräddade ett gäng som vi sedan njöt av tillsammans med lönnsirap och vaniljglass.



Sedan blev det filmmys i soffan. Vi såg filmerna "Mr.Popper´s Penguins" och "Jägarna 2".



Om filmen:
Vi möter Tom Popper som lever ett hektiskt liv i New York där karriären kommer före allt, fram till den dag då han får ett oväntat arv i form av ett gäng pingviner. Pingvinerna visar sig inte vara det lättaste av husdjur och vänder upp och ner på hela Poppers tillvaro men kanske är de ändå precis vad han behöver?

Så tyckte jag:
Tycker alltid om Jim Carreys filmer och likaså med denna. Den här filmen hade både humor, charm och bjöd på både skratt och tårar. Helt klart sevärd!

+++



Om filmen:
Det har gått 15 år sedan Erik tragiskt tvingades lämna sin polistjänst i Norrland. Ett brutalt brott i hans hembyggd får honom nu motvilligt att återvända. Men det som från början såg ut som ett rutinuppdrag utvecklar sig steg för steg till en värre mardröm än Erik någonsin kunnat ana.

Så tyckte jag:
Eftersom det är några år sedan Jägarna 1 kom ut på film så hade man ju sina funderingar på hur den här skulle bli. Har hört både gott och ont om 2.an. Men med dessa skådisar och Kjell Sundvall som regissör så kan det väl inte bli annat än bra?!
Riktigt bra och mycket spännande!

++++

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback