Julpynt och nya naglar

Datum: 2011-10-23 Tid: 19:24:22
Torsdagen den 20 oktober, shit vad dagarna går fort. Snart är oktober redan slut och snart kommer snön och det är bara 2 mån kvar till jul. Och den blir man påmind om idag då vi på Åhlens ska börja med att plocka fram allt inför julen. Klockan 07.00 så infann sig jag och alla mina kollegor på jobbet och vi plockade upp en massa julstjärnor, julgranspynt, adventstakar mm, allt som har med julen att göra. Tiden sprang iväg och vid kl 10.00 så tackade jag för mig (skulle egentligen ha varit ledig idag, men fick hoppa in i några timmar innan öppning).

Åkte raka vägen till Jennie på MiniSpa för att äntligen få mina naglar fixade. Det var på tiden, nu var det alldeles för länge sen sist. Magnus hade önskat fransk manikyr idag, inget glitter som jag brukar ha. Och så fick det bli, men jag tyckte att det kändes tok för naket och bad bästa Jennie om att få några fina rosa blommor som piffade till dem lite ;)

När jag var klar där så åkte jag tillbaka till Bollnäs för att handla och åka förbi Magnus på hans jobb med en sallad. Åkte sedan och lämnade tillbaka gardinerna som jag hade köpt (som inte blev bra) och bytte ut dem till ett par svarta sammetsgardiner. Eftersom vi har så många fönster i vårt vardagsrum så behövde jag 6 st. Tyvärr så blev de för långa men det ska jag och mamma fixa i helgen.

Hade fått en lista av Magnusmed saker som vi skulle hinna göra innan helgen var slut och eftersom inte klockan var så mycket så började jag beta av några av dessa punkter. Bla sortera alla papper och kvitton på kontoret, plocka och städa undan allt mitt smink/hårprodukter som jag har med mig när jag frilansar. Plus lite annat och när det var fixat så fick jag äntligen sätta mig ner framför tv´n och softa.

Senare på kvällen så ringde min vän Helena och frågade om hon fick komma över på en kopp te och snacka lite skit. Och självklart fick hon det, alltid trevligt med lite sällskap. Magnus han jobbade och kom inte hem för än klockan var 22.00.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback