På jakt efter en klänning till min farbrors bröllop

Datum: 2011-05-24 Tid: 20:42:44
I morse (måndag) så tog jag bussen ner till Stockholm, mitt andra hem =) Magnus och Pappa skulle kommer ner med bilen senare på kvällen. Men jag hade lite saker att fixa i storstan, så det var skönt att komma ner redan vid 11-tiden. Strosade runt på stan, på jakt efter något snyggt att ha på mig på bröllopet jag ska på i sommar. Tror jag var in på de flesta butikerna runt om i stan, men hittade ingenting. Varför är det alltid så? När man verkligen behöver något så hittar man det aldrig. Och när man inte behöver el ska shoppa, då hittar man massor.
Shoppade i allafall lite nytt smink på Make Up Store och lite smått och gott från både H&M och Åhlens fick följa med hem.

Klockan 15.00 så mötte jag upp min vän Donna för att käka lunch. Vi gick till en thairestaurang på Drottninggatan och käkade buffé (de har även sushibuffé....mums!) Vi hade sånt flyt så att tjejen i kassan hade en sån bra dag och var så gullig och bjöd oss både på lunch. Undrar varför? Måste ha varit för att vi var så snygg?! ;)

Donna fick sedan följa med mig in på en butik där de bara säljer fest/brud/bal-klänningar och där hittade jag ev en ceriserosa långklänning med lite blingbling på. Men jag är inte helt säker, det beror även på om min mormor kan hjälpa mig att sy om den (den var lite tajt vid bysten, ett vanligt problem för mig med big boobs).

Åkte sedan hem till lägenheten och började plocka och fixa lite, passade även på att städa innana Magnus och pappa dök upp på kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback