Långfredagsmiddag utomhus i vårsolen

Datum: 2011-05-01 Tid: 14:11:30

Idag är jag ledig, ska bli rätt skönt då det är riktigt härligt väder ute. Vi vaknade tidigt i morse, då hjälptes vi åt att städa lite så att vi sedan fick sitta ute och njuta av solen. På eftermiddagen dök mamma och pappa upp, de skulle bli bjudna på middag hos oss ikväll. De hade med sig en massa presenter till mig, bla en hammock =) 2 st baden baden-solstolar, höga svarta krukor att ha i trädgården, mm. Perfekt! Precis vad vi behöver, prylar till trädgården.



Eftersom det var så fint väder så dukade vi upp utomhus inför middagen. Då vi inte har köpt något utebord än, så fick vi snabbt snickra ihop ett ;) Till förrätt så hade jag gjort underbara laxrullar på salladsbädd, samt en massa annat smått och gott. Till varmrätt hade vi gjort grillspett som vi serverade med kulpotatis, tzatziki, bea mm. Efter all denna mat så var vi rejält mätta och belåtna. Så vi slog oss ner i soffan och tittade på tv innan det var dags för efterrätten och den bestod av en chokladpannacotta med hallontäcke. Mums!



Har haft en fantastisk födelsedag idag med underbart väder, besök av världens bästa föräldrar, en massa fina presenter, en massa god mat....Lycka!

Blombuketten jag fick av mor och far....

Blombuketten jag fick av älsklingen.....

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback