Sminkat till Kändisbröllop (Andreas + Lisa = Sant)

Datum: 2011-06-07 Tid: 22:01:37
Upp och hoppa redan kl 07.15 idag lördagen den 4/6. Detta pga jobbet jag ska iväg på. Ett mycket spännande och roligt jobb. Klockan 09.15 rullade jag in på gamla barnmorskestugan (som nu är hotell/spa mm) i Järvsö för att plocka upp all min make up.

Klockan 09.30 satte jag igång och sminka brudens mamma, sedan rullade det på med brudens 4 tärnor. Och sedan var det dags för självaste bruden. Nu kan jag äntligen berätta vem det är.

Jag har ju fått smygit med detta länge nu, då det inte skulle komma ut till press el till allmänheten vilken dag det här paret skulle gifta sig. Men idag är ju dagen med stort D! Det är nämligen Lisa Knapp och Anderas Johnsson dag! Andreas är ju uppvuxen i Järvsö och har ju blivit en riktigt ikon sen han gick och vann årets körlag.

Jag är så otroligt glad över att jag får vara med och dela den här dagen med dem, att de har valt mig att få göra all make up till denna dag. Lisa är en helt fantastisk och underbar människa, så jordnära, ödmjuk och gullig. Det har varit så roligt att få jobba med henne.
Make upen blev som vi gjort dagen innan, fast med lite mera skimmer, lyster och en mer naturlig look (vi hoppade lösfrallorna).

Jag har ju även fått äran att vara med i kyrkan =) Så jag fick en pin (en mindre brosch som det stog Lisa hjärta Andreas på), vilket innebar att jag var "nära" och fick sitta långt fram i kyrkan. Redan på fjärde rad =) Det ni!
Vigseln var helt fantastisk med allt från Lill Babs som sjöng till hela körslaget som framförde låten "Lean on me" som fick mina tårar att rulla nerför kinden.
Följde sedan med Lisa och Andreas in i vigselrummet där jag bättrade på Lisas make up innan det var dags för dem att möta alla gäster samt pressen utanför kyrkan.
Och det var ju en hel del, kändes som om hela Järvsö var där för att fira dem.

Fick som resten av gästerna åka gamla, fina veteranbilar ner till Stenegård där middagen och festen skulle hållas.
Och även dit fick jag följa med och mingla, dricka skumpa och äta snittar...sånt gillar jag, ge mig lite glitter och glamour så mår jag bra! ;)
Det var ju även en hel del kändisar inbjudna, bla Martin Stenmark och hans Hanna Hedlund, Christer Björkman med sambo, Carola Häggqvist, Malin Berghagen och BollnäsMartin från radio, Mats (Sudden) Sundin, Lill-Babs, Eva Röse, mfl.
När det var dags för middag så tackade jag för mig och åkte hemåt.

Har haft en underbar dag och är som sagt mycket tacksam över att ha fått varit med om detta. Tack Lisa och Andreas!

Bilder kommer.......

Kommentarer
Postat av: Anna Jonsson

Vad roligt Linda att allt gått bra!!! Men du e ju duktig på det du gör:) Glitter o Glamour sitter aldrig fel hi hi... Kram

2011-06-07 | 22:15:52
URL: http://trettipluss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback