Midsommardagen 2011

Datum: 2011-07-01 Tid: 22:24:21
Drack bara ett glas rosé igår och ändå så känner jag mig bakis, helt slut. Bestämde mig för att bara ta det lugnt idag  när jag är ledig. Ute så öser regnet ner så man vill ändå inte gå ut. Efter att ha käkat frulle så satte vi oss i soffan och planerade våran semester. Sedan läste jag lite bok medans älsklingen spelade tv-spel. Jag passade även på att göra något som jag aldrig gör annars, sova middag ;) hur skönt som helst. Känns som värsta lyxen att vara ledig tre dagar på raken, det händer ju typ aldrig. Kanske därför jag är så trött, att jag slappnar av och njuter av de här dagarna.

Vid 16-tiden åkte vi ner till mamma och pappa som bjöd på mumsig middag. Skönt att slippa laga mat en dag som denna. Senare på kvällen så tackade vi för oss och åkte hem. Stannade på affären så att jag fick köpa hem lite gott, pepsi max och chilinachos....riktigt "bakis"-sugen.
Kröp ner i sängen och tittade på filmen "Hereafter - livet efter detta" och myste.



Om filmen:
Historien om tre personer som på olika sätt blir påminda om sin dödlighet. George är en arbetarkille som har en särskild förmåga att komma i kontakt med livet efter detta. I en helt annan världsdel genomlever den franska journalisten Marie, en nära- döden- upplevelse som gör att hon får ett helt annat perspektiv på tillvaron. Och när Marcus, en skolpojke från London, förlorar den person som står honom närmast, söker han desperat efter svar och en mening. Var och en på jakt efter sanningen kommer deras vägar att korsas, och för alltid förändras genom vad de tror kan, eller måste, existera i livet efter detta.

Så tyckte jag:

Brukar tycka om Clint Eastwoods filmer, men den här var bara helt ok. Ganska lång och seg i mellanåt.

++(+)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback