Farbror Patrik fyller år!!!

Datum: 2011-01-15 Tid: 18:58:59
Tänk jag förstår verkligen inte hur jag fick mina dagar att gå när jag bodde i Sthlm och inte jobbade. Känns jätte konstigt att få vara ledig nu när man jobbar. Även om det är skönt att bara softa och inte göra något speciellet så går dagarna väldigt långsamt när man är ledig och är van att jobba. En lite annorlunda känsla för mig måste jag säga. Sen så kanske det kan bero lite på att man har ett stort hus att ta hand om nu, att man alltid har något att göra. Att man nästan kan få dåligt samvete av att bara softa en dag då det finns massor saker att göra. T.e.x riva ut matta och tapeter i kontoret som vi har tänkt att göra i ordning.

Min dag ägnade jag i allafall åt att bla tvätta, titta lite på tv "Efter tio" med Malou på tv4, läsa bok, vila på soffan och längta efter älsklingen som är och jobbar. Som tur var så hade han det rätt lugnt på jobbet så han slutade lite tidigare idag =) Jag hade maten klar tills han kom hem, det blev fläskfilé med pommes, stekta champinjoner och vitlökssmör =) Mums så gott! Älsklingen hade köpt med sig en bukett med vita tulpaner hem =) Han är världens bästa! Det är ju tulpanernas dag imorgon =)



Vid 17.00 kom mamma och pappa och hämtade oss så åkte vi till farbror Patrik som fyller år idag. Vi hade med oss en tårta (marräng och hallon, mums!). Det blev en trevlig kväll men till klockan 20.00 var vi hemma för att titta på "Let´s dance".
Kröp ner i sängen efter det, då vi båda ska upp och jobba imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback