En riktigt myspys dag

Datum: 2011-01-12 Tid: 21:55:03
Idag är jag ledig och det är måndag och det innebär stor veckohandling. Eftersom älsklingen är sjuk så fick jag åka själv. Vi hade gjort en veckomatsedel och en inköpslista så det var bara att gå loss inne på kvantum bland alla andra måndagshandlare. Jag som trodde att det skull vara lugnt så här på måndagsförmiddagen.....Men icke!

När jag kom hem så hade Magnus lagat lunch och efter att vi hade käkat så gjorde vi lite nytta. Vi hade köpt en ny pärm som vi nu satte in alla papper i, lönespec, räkningar, bankpapper mm. En välbehövlig sak då jag kan vara en liten slarver när det gäller sånt här, men nu är det ordning och reda.

Efter att ha gjort lite nytta så gjorde vi oss lite te och kröp ner i soffan och tittade på två filmer. Vi såg "The Kid" och "Winter bone".



Om filmen:
Kevin Lewis genomlider dagarna utan mat i Londons fattigaste kvarter, blir slagen av sina missbrukande föräldrar, mobbad i skolan och ignorerad av socialen. Hans liv tillhör aldrig honom själv, inte ens när han blir placerad på fosterhem. Några år senare är han känd som "The Kid", en boxare som lever på illegala matcher i den undre världen. Men en dag ändras allt och chansen till ett ljusare liv står för dörren...

Så tyckte vi:
Mycket bra film som är baserade på boken med samma namn, en sann historia. En riktigt bra drama som är riktigt hemsk. Bra skådespelare.

++++



Om filmen:
En amfetaminlangare pantsätter sin familjs hus innan han lämnar dem i sticket. 17-åriga Ree beger sig ut i de kalla bergstrakterna på jakt efter sin försvunne far – men hur finner man svar när alla vägrar att prata?

Så tyckte vi:
Jag kan verkligen inte förstå varför den här filmen har fått så högy betyg överallt. Vilken j-vla skitfilm, snacka om att slösa bort sin tid på att se den här.

+

När det sedan var dags att laga middag så passade jag även på att baka lite grovt bröd. En till oss och en till mamma och pappa eftersom jag vet att de älskar mitt bröd. Resten av kvällen tillbringade jag och älsklingen i soffan, Magnus spelade tv-spel och jag läste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback