Clarins kurs dag 1

Datum: 2011-02-20 Tid: 15:25:33
Kliva upp klockan 05.00 är inte riktigt min grej. Klockan 06.12 så satte vi oss på tåget (jag och mina kollegor Lotta och Eva) till Sthlm. Det blev inte så mycket sova på tåget då vi mest satt och pratade. När vi kom fram till Sthlm så åkte vi raka vägen ut till Gullmarsplan/Globen där kursen skulle hållas. Nu är det nämligen dags för en tre dagars lång utbildning i märket "Clarins".



Vi började kl 10.00 och då gick vi igenom all rengöring mm tills det var dags för lunch. Och till lunch blev det grekisk kolgrill, smakade väl så där måste jag säga. Jag provade kycklinggyros med bulgur =( När vi kom tillbaka så gick vi igenom ansiktsvård, alla dag/natt/ögon-krämer mm. Våran lärare Bitte är helt fantastisk, så lättsam, rolig och bjuder på sig själv....så hon fick dagen att kännas riktigt bra. Även om vi alla var helt döda i huvudet när vi slutade vid 17.30.

Vi fick låna med oss en massa produkter hem över kvällen/natten och prova, så vi plockade på oss en hel del och gav oss av till hotellet. Vilken lyx, härligt att bo på hotell även om jag trivs i min lya. Men nu när jag är här med 2 kollegor så kan det vara rätt trevligt att bo tillsammans med dem =) Och hotellfrulle är ju inte helt fel =)

Tog en liten snabb shoppingtur i Globen, jag köpte en kofta till Magnus och till mig själv blev det en vit topp från Bikbok samt en ny ring och halsband från samma ställe, jag hittade även en snygg kjol på Indiska som fick följa med ;)
Middag käkade vi på thaihaket alldeles breved våran kurslokal. Vi hade det jättetrevligt, åt och drack gott och snackade en massa skit innan det var dags att gå hem för att hinna prova allt som vi lånat med oss.

När man får chansen att prova på alla dessa produkter samt lära sig allting om dem så är det lätt att man går och blir lite småkär i allting. Jag har redan hittade en massa härliga produkter som jag kommer att skaffa mig efter denna kurs.


Relax Bath & Shower concentrate:
Denna produkt kan du ha i både duschen och i badkaret. Jag kan verkligen rekommendera att hälla några droppar av denna i badkaret, då får vattnet en helt underbar färg och det doftar ljuvligt. Den släpper på alla spänningar och du kommer att känna dig avslappnad och lugn efter ett bad i detta.



Shower Mousse:
Denna mousse kan du spraya över ditt badvatten för att lyxa till det lite extra. Och vattnet blir riktigt silkesmjukt så du är len som en barnrumpa när du kliver upp. Det är en duschmousse men jag kan även rekommendera att ha den som tvål på handfatet. Mycket trevlig och härlig produkt.


Gentle Foaming Cleanser:
Jag gillar ju löddriga rengöringar så den här passade mig perfekt. Denna är för alla hudtyper. Fast jag måste erkänna att jag tycker bättre om Kanebos Creamy Soap samt Mud Soap.



Kommentarer
Postat av: marbie

Hejsan, jag älskar Clarins produkter! Vad är det för kurs du går som du lär dej fakta om deras produkter? Vad lär man sej mer? Och vart är kursen?

Hade bra!

2011-02-22 | 00:25:24
URL: http://www.marbieblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback