Kaneboutbildning Dag 1

Datum: 2011-02-01 Tid: 19:16:17
Idag är det redan 1 februari, shit vad tiden går fort. Idag fyller våran vän Thomas 30 år, grattis till honom!

Har sovit såååå dåligt i natt, hade glömt att lämna några kuddar i lägenheten så det fick bli ett sittdyna att vila huvudet på. Sen så är det väl ovanan att sova ensam utan min älskling som gjorde att inte sömnen var den bästa. Kanske var jag även lite nervös inför dagens händelse.

Blev väckt av att Magnus messade mig vid 07.30, då var dags att kliva upp och göra sig i ordning. Tog det lugnt och hade en riktigt soft morgon innan det var dags att åka in till Globen. Kaneboutbildningen hålls nämligen i deras kurslokal som ligger där.

Vi var ca 15 st tjejer som skulle delta i kursen. Vi började dagen med att få lära oss allt om Kanebos historia, hur deras produkter skiljer sig från andra märken osv. Vi hann även med hela rengöringsdelen, som det ska bli härligt att få prova. Våran kurshållare Marit var grym, vilken bra talare, hon kommer se till så att vi är hjärntvättade med Kanebo när utbildningen är slut. Har redan hittat några favoriter =)
Till lunch bjöds det på grekisk kolgrill =)

Tanken var att jag skulle åka in till stan när kursen var slut vid 17.00, träffa Anna osv. Men jag var helt slut, känner mig korvstoppad med information, lätt huvudvärk och sjut trött. Jag är ju inte direkt van vid att sitta ner en hel dag och lyssna och lära.
Så jag köpte med mig thaimat och åkte hem i stället. Tänker ta ett skönt bad, göra lite ansiktsbehandlingar från Kanebo så klart och sen bara softa i soffan. Läsa lite och sedan hoppas jag på att få sova riktigt gott i natt så att jag är pigg imorgon.

Detta ska jag prova ikväll:


Kanebo Sensai Silk 10 seconds awakening essence

En utslätande askungenkräm som även går att använda som en primer innan make upen.



Silky Purifying Cleansing Gel with Scrub Step 1

En len och skön gel/scrub som tvättar bort make upen



Silky Purifying Mud Soap (wash & mask) Step 2

En snabblöddrande lerbaserande tvål som även går att använda som ansiktsmask. Ger fukt åt huden och fukt kan inte huden få för mycket av.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback