Plockat upp årets bokrea

Datum: 2011-02-22 Tid: 17:43:11
Usch och fy vad tungt det var att kliv upp klockan 05.30 i morse. Jag är verkligen ingen morgonmänniska och kommer nog aldrig att bli heller. Strax innan 06.30 kom jag iväg, fick äta frukosten i bilen då det blev lite tajt om tid.
Klockan 07.00 klrde vi igång, allihopa vad samlade för att plocka upp årets bokrea. Sjölvklart så hittade jag en massa böcker som jag vill ha, men många utav dem har jag även hunnit läst. Jag kommer nog mest att köpa receptböcker (det gillar ju jag).

När jag slutade så kom Magnus och pappa förbi och köpte en svart pall till mamma som hon ville ha. Sedan åkte vi hem till mor och far och kökade lunch =)




På vägen hem så stannade vi och veckohandlade, skönt att slippa behöva handla något mer i veckan.
Och när vi kom hem var jag helt död, slut som människa så vi kröp ner i sängen och vilade en stund. Efter en halvtimme klev Magnus upp, själv så låg jag nog kvar i ytterligare 1.5 tim =) Snacka om att behöva sömn....

Min chef sa åt mig idag att hon tyckte att jag skulle åka hem, lägga mig och vila och inte göra något annat för än på torsdag när det är dags att jobba igen. Så jag tänkte lyda henne, så ikväll blir det en lugn och skön kväll och lika så kommer min lediga onsdag att bli ;)

Nu sitter jag här i köket och väntar på att Magnus potatis ska bli klar, jag har nämligen lagat en supergod köttfärsgryta med balsamicovinäger, soya, vitkål, köttfärs, lök, vitlök, purjolök mm. Så snart är det dags för middag och sedan väntas en massa mys i soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback