Babyboom i Skövde igen

Datum: 2011-02-25 Tid: 10:14:48
Godmorgon...Ingen förändring idag heller. Kanske lite i för sig, kunde kliva upp och få i mig lite näring på morgonkvisten. Men nu ligger jag där jag ligger, i sängen och tycker synd om mig själv. Det är fredag och jag mår skit, jätteroligt, NOT! Fattar inte varför jag blivit så dålig, det värker överallt och febern verkar aldrig villa ge sig.

Hela dagen har jag tillbringat i sängen eller i soffan. Har tittat på en massa serier mm. Vid 20.00 så tittade vi på Let´s dance och avslutade kvällen med att se den nya disneyfilmen  "Trassel".



Om filmen:
Kungarikets mest eftersökta (och charmiga) tjuv, Flynn Rider, träffar av en slump den blonda tonåringen Rapunzel som har livslångt utegångsförbud och är fast i ett högt torn. Mötet är början på ett hårresande äventyr som innehåller en snabb polishäst, en överbeskyddande kameleont och ett läskigt gäng banditer. Flynn har klarat sig genom livet genom att vara snygg, prata fort och ha tur - men när han väljer ett mystiskt torn som sitt gömställe ser det ut som om turen vänder. Han blir knockad, fastbunden och tagen som gisslan av den vackra och modiga Rapunzel, vars gyllene hår på 23 meter inte är det som är mest märkligt med henne. Inlåst och ensam ser Rapunzel denna tjuv som vägen ut ur tornet. En komisk kidnappning och lite utpressning senare ger sig det udda paret ut på riktigt trasslig resa.

Så tyckte jag:
Efter en hel del (skit) från Disney på sista tiden så tycker jag att den här var den bästa på länge. En mycket charmig och härlig film, som både bjuder på skratt och lite tårar. En film för både stora och små. Helt klart sevärd.

+++++



I natt blev våra vänner Patric och Line från Skövde föräldrar, till en liten pojke som ska heta Lowe. Grattis till dem! Längtar tills vi ska åka till Skövde då vi ska få träffa alla, och alla bebisar som har tillkommit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback