Snö till fjärde advent

Datum: 2011-12-21 Tid: 21:52:45
Söndagen den 18 december

Idag är det den fjärde advent och vi har äntligen fått lite snö.
Så här såg det ut i morse när jag klev upp.



Magnus jobbar idag så jag åkte ner till stan och plockade upp mamma så gick vi på stan.
Helt otroligt....jag lyckades hitta en blåsa "klänning" som jag kan bära på jul eller nyår. Det händer ju aldrig att jag lyckas hitta något i klädesväg i den här stan. Tur att nätet finns ;)



Var in i några fler butiker, mamma skulle köpa julklappar åt pappa. Sedan blev det lunch på Krokane,n innan jag släppte av mamma hemma för att åka förbi Mobackes. Där köpte jag en vas och lite annat smått och gott.

På kvällen blev det mys framför brasan och så såg vi filmen "The help".



Om filmen:
Baserad på den omtalade och bästsäljande boken Niceville skildrar berättelsen om tre extraordinära kvinnor i 1960-talets Missisippi. Socitetsflickan Skeeter återvänder från universitetet fast besluten om att bli författare, men vänder upp och ner på både sina vänners liv, och hela den lilla staden där dem bor, när hon beslutar sig för att ge sig i kast med ett hemligt skrivprojekt: En bok baserad på färgade kvinnors berättelser om hur det är att arbeta i de vita överklassfamiljernas hem. Hushållerskan Aibileen är den första som berättar sin historia - vilket inte ses med blida ögon av hennes vänner i den sammansvettsade färgade församlingen. Snart vågar dock fler kvinnor träda fram med sina berättelser. Men att bryta mot socitetens oskrivna lagar utsätter dem alla för en risk. Niceville är en tidlös historia om systerskap över gränser och möjlighet till förändring.

Så tyckte jag:
Bästa filmen på länge. Alla filmer med "detta" tema blir alltid så bra. Älskar den här typen av film.
Bjöd på både skratt och tårar, helt underbar film, se den!

+++++

Det har varit mycket skönt och välbehövligt att få vara ledig i 2 dagar i rad. För nu väntar en lång och intensiv arbetsvecka innan julafton. Samla lite kraft och energi för att orka med all julstress.
Tyvärr så har min stackars mage sagt ifrån och mår inte så bra för tillfället....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback