Tacos och film, riktigt fredagsmys

Datum: 2011-08-31 Tid: 10:22:41

Fredag den 26/8 började vi alla på jobbet kl 08.00 för att ha månadsmöte. Och eftersom man inte får jobba mindra än 3 tim så fick jag jobba i butiken i 1 tim innan det var dags att gå hem för dagen. Soft arbetsdag!
Åkte hem till pappa och så tog vi en sväng till Kvantum för att handla lite inför morgondagens kräftskiva. Det ska bli så gott, längtar så, hoppas på fint väder så att man kan sitta ute.

Åkte sedan hem för att stoppa något i magen för att sedan bege mig iväg och gymma med älsklingen vid 15.00 när han kommer hem. Men på eftermiddagen blev jag så dålig, kände mig sjukt trött, mådde smått illa och fick huvudvärk. Så när Magnus kom hem så tyckte han att jag skulle stanna hemma och vila, man ska ju inte träna om man inte mår bra.
Så jag kröp ner i sängen och tokslocknade, sov i ca 2 tim....helt otroligt, det måste verkligen ha varit något som inte stod rätt till hos mig.

Till kvällen så mådde jag lite bättre så vi hjälptes åt att laga lite tacos. Sedan tände vi en massa ljus och kröp ner i soffan och tittade lite på tv innan det var filmdags. Idag såg vi filmen "Pirates of the caribbien - I främmande farsvatten".




Om filmen:
Johnny Depp är tillbaka som kapten Jack Sparrow i Pirates of the Caribbean: I främmande farvatten. En berättelse om sanning, svek, ungdom, död - och sjöjungfrur! Jacks vägar korsas av en kvinna han mött tidigare (Penelope Cruz) och får svårt att avgöra om det uppstår kärlek, eller om hon är en skoningslös bedragare som utnyttjar honom för att hitta den mytomspunna Ungdomens Källa. Han tvingas ombord på den fruktade piraten Svartskäggs (Ian McShane) skepp och vet snart inte vem som är farligast - Svartskägg eller kvinnan från hans förflutna.

Så tyckte jag:
Som alltid så är dessa filmer mycket bra och underhållande. Tror att det kommer att bli en femte film också, fick den känslan =)

++++


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback