En snabbvisit till Sthlm

Datum: 2011-04-11 Tid: 10:33:42
I fredags kväll åkte jag och älsklingen ner till vårat andra hem, till våran lya i Sthlm. Den här gången blir det bara en snabb visit då vi ska hämta lite prylar, bla våra cyklar.
När vi kom fram så plockade vi med det mesta ur garderoben som vi behövde. Hela våran sommargarderob var kvar där och nu börjar det dra ihop sig så det var på tiden att vi fick hem den.

På lördagsmorgon vaknade jag upp och kände mig yr, nästan svimfärdig. Tror att det kan ha med bihåleinflammationen som jag har dragit på mig. Men det fanns inte tid för något sånt nu, vi ska ju och shoppa idag.

Första stoppet blev på Ikea och det gjorde vi snabbt, tog det vi skulle ha, stannade och åt en nybakad kanelbulle och åkte vidare. Nästa stopp blev Skärholmen C, där köpte vi nya träningskläder (löp/promenad). Så att man kan bli lite extra motiverad att träna =)

Fick med oss några ceriserosa ljuslyktor som vi ska ha i gillestugan när den är färdigmöblerad. Vi passade även på att besöka våra libanesiska vänner och käkade lite lunch hos dem. Mmmm så gott, detta har vi längtat efter!

Åkte förbi hemma och fyllde bilen och lyfte på cyklarna på stället innan vi åkte vidare till Uppsala, där vi skulle in på bla EM, Bauhause, Chilli mm. Eftersom vi inte hittade någonting och kom ut från alla affärer tomhänta så blev jag riktigt grinig, på skitdåligt humör! Usch vad tråkigt, jag som hade planerat att handla massor till hemmet. Men allt jag ville ha fasnns inte......åh så irriterande.

När vi kom hem igen så bestämde vi oss för att stanna på den italienska restaurangen Roma och käka. Vi kände verkligen inte för att handla och ställa oss och laga mat. Skönt att sätta sig vid ett dukat bord och bli serverad =)
När vi kom hem slängde vi oss på soffan och tittade på "Körslaget" sedan blev det sängen och en ny film "The Fighter".



Om filmen:
Dicky är en före detta framgångsrik boxare som tagit på sig rollen att träna sin lillebror, Mickey. Men Dicky har grava missbruksproblem vilket gör honom milt sagt opålitlig. Deras mamma Alice, som inte bara är en matriark med stort M utan även brödernas manager, tänker dock inte låta Mickey överge favoritsonen Dicky och söka sig utanför familjen för mer professionell träning.

Så tyckte jag:
En lite annorlunda boxningsfilm med bra skådespelare.

+++(+)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback