Bakning och tordagsmys med älsklingen

Datum: 2011-04-21 Tid: 20:36:26
Idag började vi 08.30 och det var dags för månadsmöte. Det bjöds på smörgås tårta, vanlig tårta och en massa påskgodis, härligt härligt!
Har haft fullt upp på jobbet idag, äntligen så har folket blivit shoppingsugna igen. Ett tag var det nästan lite som vid juletid, långa köer och en massa glada människor som vill shoppa inför påsken. Vid 14.00 så fick jag gå hem, hade i för sig gärna jobbat längre idag då det var fullt ös och det gillar jag. Hoppas att det blir lika på lördag när jag ska jobba.

Gick hem till mamma och pappa och väntade på att Magnus skulle sluta och komma och hämta mig. När han kom så åkte vi på en liten tur, mammsen följde också med =) Det blev lite smått och gott, bla 2 st snygga uppläggningsfat som ska invigas imorgon.

Orkade inte laga någon mat idag så det fick bli take away...ibland så måste man =)
Sedan satte vi igång och bakade, misslyckades totalt med en vit kladdkaka med blåbär i (så den får jag göra om imorgon, råkade nämligen vispa runt blåbären med en elvisp så kakan blev alldeles blå/grå när den gentligen ska vara vit med små söta bär i).....typiskt! Men där emot så lyckades jag mycket bättre med både drömrulltårtan och key lime pajen. Har fått en hel del hjälp av min underbara köksassistent Magnus, han är den bästa.











Trodde att det var idag det skulle komma en massa påskkärringar och knacka på dörren och tigga godis??? Vi som verkligen hade förberett oss, köpt hem en massa godis.
Gör inte barn så längre?
Mer godis till mig och Magnus i stället då ;)

Nu är det dags för filmtajm "Fyra år till" ska vi se.

GLAD PÅSK FRÅN MIG!

Kommentarer
Postat av: Kristina

Jag som gick till Åhlens vid 15 tiden för att få hjälp av dig om jag skulle passa i rött läppstift eller inte... Men du var inte där så då struntade jag i det! Jag får komma in nästa gång jag är hemma istället och få lite sminktips!

2011-05-02 | 11:46:16
URL: http://kikinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback