Shopping och HöstPimp här hemma

Datum: 2010-09-27 Tid: 16:08:25

Måndag igen! Vet inte varför jag hatar måndagar, men det gör jag. Känner mig alltid lika trött när jag vaknar, motivationen är noll osv. Vi hade ställt klockan på 08.00 så vi klev upp och käkade lite frukost.
Sedan övertalade Magnus mig att putsa fönsterna själv, då det var lång väntetid hos firman som vi brukar använda oss av annars. Och jag vill byta gardiner NU! Han hade som argument att i stället för att lägga 500:- på fönsterputsning så kan jag ju göra det själv och få 500:- över till att köpa mig ännu ett par skor eller något annat skoj. Och då fick jag mig en tankeställare och satte igång =) Både vardagsrum och sovrumsfönstret är nu putsade och jag har tjänat 500:-!!! Bra va?!

Tog sedan en åktur till Kungens Kurva där vi var runt i en massa butiker. Vi köpte bla lite ny badrumsinredning i limegrönt, så snyggt!. Nya gardiner och kuddöverdrag till vardagsrummet, nya blockljus i lila. Jag fick även ett par nya långa träningsbyxor från Stadium plus en massa annat smått och gott. Vi passade också på att handla mat på Ica Kvantum och sen fick det bli lunch på Ikea. Som alltid så kommer vi ut tomhänta från Ikea. Det är så tråkigt där, finns inget snyggt och inget som vi vill ha. Tack för att Mio, EM och Stalands möbler finns!

Bytte gardiner i vardagsrummet direkt när vi kom hem och så bytte jag ut allt som har varit ceriserosa till lila. Så hu går vardagsrummet i svart/lila. Det känns riktigt "höstligt"! Nu ska vi bara tvätta sofföverdraget och byta från vitt till svart så är det rummet klart.

Ikväll blir det måndagsmys med tacos och en massa gos i tv-soffan tillsammans med världens bästa pojkvän. En massa tända ljus nu när det är så kallt och höstligt här utanför.


Kommentarer
Postat av: Anna Jonsson

Va mysigt det låter!!! Men jag vill se bilder på det ni gör:) Lägg upp på vardagsrummet så man får se hur fint det blev.. Ha nu en underbar måndag... Love u!!!

2010-09-27 | 17:48:50
URL: http://trettipluss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback