Husbygget

Datum: 2010-10-17 Tid: 15:15:00
Då var det 2 veckor sedan vi åkte till Bollnäs för att stanna. Söndagen den 3 oktober var "början på något nytt". Då jag och Magnus blev husögare. Klart att det var jobbigt att lämna Stockholm den söndagen för 2 veckor sedan. Och extra tungt är det för mig som lider av separationsångets, jag vill att allt ska vara som det alltid har varit osv. Men jag har redan under dessa veckor hunnit varit i Sthlm 2 ggr =) känns mycket bra att kunna vara både här och där.
Jag har ju blivit husägare tillsammans med världens bästa pojkvän, kan det bli bättre!

Jag är så lycklig och glad över att jag fick den här möjligheten och tack alla för allt stöd och all hjälp med huset.
Vem vet kanske blir det inflyttningsfest innan året är slut ;)

Hur går det med renoveringen då?

Det går sakta men säkert framåt. Vi har rivit ut hela köket, badrummet och även börjat med vardagsrum samt sovrum.

Sovrummet: ca 15 kvm har fått nya gipsväggar, nya dörrfoder, taklister, dörrar och är nu färdigtspacklat och slipat.

Vardagsrummet: ca 35 kvm har också fått nya gipsväggar som är färdigspacklade och slipade, igår satte vi dit nya taklister.

Kök: ca 25 kvm, där har vi sänkt taket (där det ska byggas in spottar), flytit golvvärme i köksdelen, byggt en låda/box där kyl/frys ska byggas in i.

Badrum 1: ca 10 kvm, där har vi sågat upp väggen (det var tidigare ett badrum och en separat toa). Och all inredning är borta (det ljusblåa Gustavsberg).

Hallen: Alla tapeter är nerriven och målaren har spacklat och slipat en gång.

Så just nu så har vi fullt upp.....det är väldigt mycket kvar att göra. Men det är roligt att se att det blir framsteg och att det händer något nytt varje dag.

(Får se om jag kanske lägger upp lite bilder någon dag)

Kommentarer
Postat av: Leifsina

I love this page.

2011-01-29 | 21:26:07
URL: http://leifsina.blog13.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback