Många mil blir det......

Datum: 2010-10-01 Tid: 11:27:31

Klockan 05.00 hängde vi på låset utanför "Calles" och strax efter 06.00 så hade vi fyllt våra bilar med en massa smått och gott. Sedan så bar det av till färjan som skulle ta oss över till Danmark. Vi passade på att få i oss lite frukost i magen, ingen värsting frulle men helt ok att äta sig mätt på. Efter 3 tim i Danmark, vilket i normalt fall brukar ta 2 tim. Men pga 2 trafikolykor efter vägen så drog det så klart ut på tiden.

Stannade på en mycket trevlig och lite finare vägrestaurang "Fisk och vilt". För att äta lunch och ladda batterierna för att orka köra hela vägen hem. Jag och Magnus åt mycket goda viltfärsbiffar medans pappa provade firren. Mätta och belåtna så rullade vi vidare. Vi var självklart tvugna att stanna till vid "Gränna" för att köpa med oss några polkagrisar ;) Jag blir som ett barn när jag är där!

Nästa stopp blev Nyköping och flygplatsen för att hämta våran Bmw, så jag fick äran att köra hem den. Rätt skönt efter att ha suttit i en husbil en hel dag. Klockan 19.30 så rullade vi in i Västertorp medans pappa fortsatte att köra ca 30 mil till.

Vi var helt slut när vi kom hem, så det blev lite middag och så tittade vi på "Idol" och "Kniven mot strupen". Sedan tokdäckade vi båda i sängen. Trötta och slitna efter många timmar ute på vägen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback