Min dag

Datum: 2010-05-31 Tid: 22:41:23

Vad har hänt idag då? Jo först så var jag och tränade i 1.5 timme =) Och när vi kom hem blev det mellis, en dusch och sedan lunch. Bestämde oss sedan för att baka lite nyttigt morotsbröd, den här gången fick det bli frallor istället för en limpa. Det blev hur gott som helst, så det fick bli morotsfralla och proteinsmoothie till nästa mellis. Tog det lugn resten av eftermiddagen, gjorde lite nytta som att tvätta, jag läste även ut min bok "Marshmallows till frukost".



Om boken:
Kendra återvänder från Australien till England och hyr ett rum av Kyle, som är ensamstående pappa med två barn. Kendra ser fram emot ett okomplicerat och bekymmersfritt liv. Kyles barn, tvillingarna Summer och Jaxon adopterar dock snabbt Kendra som sin nya mamma - först och främst för att hon låter dem äta marshmallows till frukost! Trots att Kendra bär på en smärtsam hemlighet som gör att hon gärna håller barn på en armlängds avstånd finner sig hon ändå väl tillrätta och livet ljusnar alltmedan hon blir en del av Kyles familj. Så en dag stöter Kendra ihop med den man som delar hennes hemska hemlighet och allt rasar samman - särskilt som barnen, Summer och Jaxon, hämtas av sin mamma. Det enda sättet att ordna upp saker och ting är att träda fram och avslöja hemligheten om det förflutna, något som hon svurit på att aldrig göra ...

Så tyckte jag:
En lättläst bok med tung handling. Mysig handling om vuxna och barn, den är svår att inte tycka om. En bok att både skratta och gråta till.

++++

Till middag blev det kycklingfilé med en härlig grönsallad (inehållande bla ruccola, melon, tomat, gurka, isbergssallad) som vi hade tömt lite balsamicovinäger över, mums vad gott! Till efterrätt så blev det en stor skål med underbara jordgubbar som vi har mumsat på hela kvällen.
Avslutade kvällen med att se den gamla filmen "Seven" från 1995 med Brad Pitt och Morgan Freeman.

Om filmen:
De två poliserna Somerset och Mills har att göra med en psykopatisk seriemördare som systematiskt dödar sina offer efter de sju dödssynderna.

Så tyckte jag:
En ritkigt nagelbitare, spännande från början till slut. Vill se fler liknande filmer =) Grymma skådisar.

+++++

Nu väntar sängen då jag/vi ska upp och träna tidigt imorgon igen. Längtar redan efter att känna svetten rinna och pulsen öka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback