Bollnäs

Datum: 2010-05-20 Tid: 17:28:08
Har sovit sjukt dåligt i natt, jag har legat och varit nervös inför dagens läkarbesök. Klockan 07.00 ringde klockan och 08.10 så satt vi i bilen på väg till Bollnäs. Självklart så hamnade vi i de underbara morgonköerna (1 tim för att komma ut ur Sthlm). Men som tur var så hann vi till Andersbergs vårdcentral i Gävle innan kl 11.00, tur o oturen kan man väl säga. Har varit så nervös hela bilresan, fick stanna och kissa 2 ggr innan vi var framme (blir så kissnödig när jag är nervös). Idag blev det bara viktkoll, vägning och mätning (och det var den jag var nervös över). Efter ca 10 min så var jag klar efter att ha pratat med en supergullig och trevlig sköterska och resan till Bollnäs fortsatte.

Väl framme så käkade vi lite lunch med pappa innan det var dags att gå ner till källaren och börja sortar (slänga/spara) alla mina gamla leksaker, prylar mm som har stått på vinden i alla år. Sjukt roligt att gå igenom allt, snacka om att jag var en samlare när jag var liten, jag hade sjukt mycket grejer och mycket av allt.
Jag fick ju verkligen allt jag ville ha och pekade på!
I was daddy´s and mother´s little princess...

Ensambarn=bortskämd!
"Spoiled brat"





Jag och Magnus tog en promenix ner till bibblan och lämnade tillbaka lite böcker och jag lånade två till =) "En shopoholic i väntans tid" och "Marshmallows till frukost". Ser verkligen fram emot att läsa dessa, tror att jag kanske börjar med en utav dem redan ikväll.

Till middag så grillade vi fläskfilé som vi åt med stekt kulpotatis och en stor grönsallad med honungsmelon, mums!
Önskade att vi kunde grilla lite mer hemma, tror att det är dags att ta med våran lilla klotgrill hem igen. Det är ju så gott med grillat kött/kyckling/fisk serverat med en härlig sallad och någon mumsig sås.

Ikväll kommer Helena och Kris på besök, vi ska åka och käka glass tillsammans. Och så ska jag fixa några fransar på henne som har lossnat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback