En dagstur till Järvsö

Datum: 2010-03-14 Tid: 20:26:00
Det blev ingen sovmorgon idag heller, vaknade kvart i nio. Nu har kroppen vant sig igen vid att sova 8 timmar. Jag som älskar att sova, somna om på helgerna och sova länge. Men nu tar man vara bättre på dagarna, hinner med mera på dagarna osv.

 

Alla väggar är täckta med bilder/fotografier av Lill Babs.
Om jag någon dag skulle öppna ett café då skulle jag göra likadant ;) Bara en massa bilder på mig över allt =)



Vad är det här då?
Men Lill Babs, jag tror nog att du har glömt något? Prislappen kanske inte ska sitta kvar, eller är det modernt?



Åkte till Järvsö med Magnus och mamma, vi var upp i slalombacken och tittade. Sedan fikade vi på "Lill Babs Café", där fick det bli en varsin räkmacka och Magnus och mamma delade på 3 småkakor till efterrätt. Riktigt trevligt café med massor av gosaker. Men det är som sagt mycket trevligare på sommaren då man kan sitta ute i solen.

95:- för den här underbara räkmackan (handskalade räkor, precis som på Smögen;) Mumma! Vill ha sommar och Smögen NU!

 

Äntligen så fick Magnus sin efterlängtade räkmacka ;) Mums!



Min Mamma är ett riktigt kakmonster ;)

  

Åkte förbi sommarstugan på vägen hem, satte oss i solen och myste ner oss i alla snö. Riktigt mysig när solen var framme, men när den försvann så blåste det riktigt kallt.


 

  




När vi kom hem så åkte jag och Magnus till pappas verkstad för att tvätta bilen. Der är riktigt "grabbgöra" tycker jag. Men det var roligt att hjälpa till, känna sig delaktig i att hålla bilen snygg och fräsch. Så nu ser bilen helt ny ut, glänser som aldrig förr ;)
Hemma så stog maten på bordet när vi var klara, mamma hade lagat riktigt husmanskost, köttbullar med potatis, lingonsylt, smörgåsgurka och sås. Mmmm så gott!

Sedan tog jag och Magnus en kvälls powerwalk, åh vad jag älskar att vara ute och gå på kvällen. Då har jag mer energi än på morgonen då man är nyvaken och trött. Härligt att få lite friskluft och få röra på sig innan man sätter sig i soffan framför tv´n. Vi passade även på att sola i 20 min, härligt att få lite värme efter att ha varit ute och gått i kylan.

Nu sitter vi i soffan och tittar på tv "Blåsningen" och så är det ju premiär av "Ballar av stål" idag.


Kommentarer
Postat av: helena

roligt att du gilla min kladdkaka =) ja vissa saker ät ju lätt och göra ;) kul att ni kom och hälsade på!



nu tycker jag att de är dags att du lägger upp lite bilder, du skriver att bilder kommer men dom gör ju aldrig de =D hihi



hoppas bilresan gick bra till sthlm!

2010-03-15 | 12:44:28
URL: http://flowernena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback