Tre rätters middag till världens bästa föräldrar

Datum: 2010-03-13 Tid: 19:33:38
Ikväll så har jag och Magnus lagat en tre rätters middag till min kära mor och far.
Förrätt: Räksoppa med räkspett och aioli
Varmrätt: Fläskfilégryta med jasminris
Efterrätt: Hemmagjord chokladpudding





Recept på hemmagjord chokladpudding

8 dl mjölk
1 1 dl maizena
1 1 dl råsocker
2 2 st äggulor
0.5 0.5 dl kakao
1 1 msk vaniljsocker

Blanda alla ingredienser i en kastrull med bra botten. Rör med visp från start till uppvärmning. Kakao, socker, ägg, och mjölk är alla ingredienser som lätt bränner vid- håll koll!). När blandningen tjocknar, sänk värmen, stäng av plattan eller drag av kastrullen. När puddingen har börjat tjockna går det snabbt. Rör då i vaniljsockret.

Häll upp i serveringsskålar (4-6 st). Ställ att svalna. Servera med färska bär, grädde, glass el liknande.



  


Nu sitter jag och mamma i soffan och tittar på "Dirty Dancing" och slutdansen på filmen har vi sett 4 grr nu. Den är ju bäst i hela filmen.
Snart är det final i Melodifestivalen och då hoppas vi att vi får sällskap av Magnus och pappa som sitter på övervåningen.

Jag hoppas att någon utav småpojkarna Ola, Erik eller Darin vinner. Om det är någon tjej som ska vinna så får det bli Pernilla Wahlgren med sin schlagerhit.



Kommentarer
Postat av: ida

vilka fiiiina formar!!! :D

2010-03-17 | 21:58:15
URL: http://metrobloggen.se/almostpretty

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback