Sminkjobb för Eniro

Datum: 2010-03-18 Tid: 20:19:12

Idag var det plåtning för Eniro som stog på schemat. Och den skulle utföras på Östermalm i en lya på ca 200 kvm. Där hade jag inte tackat nej att bo kan jag säga.
De jag skulle sminka var en familj bestående av en mamma, pappa, dotter och en son. Vi var på plats kl 13.00, och kl 13.30 kom modellerna och kl 15.30 kom barnen. Så vi kom igång med plåtningen vid 16.00 och ändå hann vi klart till kl 17.00. Härligt team att jobba med, alltid klar i tid det gillar jag. Det var samma team som jag var till Sandhamn och jobbade med förra året.

Var sjukt trött när jag skulle gå till t-banan, väskans hjul strular på allt grus de har spritt ut överallt så jag fick bära den tunga väskan i plus allt annat ända till Östermalmstorg. Jag trodde jag skulle svimma och dö när jag skulle kliva på tåget och det var fullt med folk. Och många bara stinker så man får stå och hålla för andan för att inte spy av alla dofter. Det var så skönt att komma hem och mötas av min älskling som stog och lagade mat och hade städat hela lägenheten, en rikrigt hemmafru när hans flickvän bara jobbar och jobbar ;) hihi! Min pojkvän är världens bästa! Älskar honom så galet mycket!
Så himla skönt att bara slå sig ner till bords och bli serverad middag och bara sitta och njuta. Efter maten fick det bli ett bad för mig, läste några sidor ur min bok.
Nu ska jag tjata till mig lite massage framför tv`n "Lyxfällan" sen blir det sovdags då jag ska upp kl 06.00 imorgon. Gissa om jag har ångest för det, hatar att kliva upp så tidigt. Halv åtta är en perfekt tid att kliva upp, men 06.00 är inte mänskligt. Jag ska vara i Hammarbysjöstad kl 07.30 i morgon bitti och börja sminka för att sedan bege oss in till stan för att plåta utomhus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback