Jobbintervju

Datum: 2010-03-03 Tid: 18:08:36

Igår kväll tittade vi på filmen "The Storm" och under halva filmen så fick jag en riktigt skön massage av världens bästa pojkvän. Även om han är lite småkrasslig, stackarn har åkt på min förkylning. Han bara nyser, snorar och snörvlar min lille plutt.



Om filmen:
Vid en hemligt militär väderstation i USA går något fel när man försöker manipulera vädret. Allt liv på jorden hotas att gå under om något inte görs. Amerikansk sci-fi miniserie i två delar.

Så tyckte jag:
En helt ok katastrof film, men tyvärr en utav de sämre. Halvtaskiga b-skådisar. Lite väl långdragen, den hade lätt kunnat kortas ner.

++

Somnade runt klockan 01.00 och vid 08.30 så ringde min väckarklocka, då var det dags att kliva upp.
Jag ska ju nämligen på jobbintervju idag =) På ett jobb som jag bara spontansökte för skoj skull så ringde de samma dag och ville träffa mig. Så det är klart att det känns roligt, jag ska ge det en chans så får vi se vad jag tycker efter vårat möte.
Jobbintervjun var på Birger Jarlsgatan, så jag tog t-banan till Rådmansgatan och så gick jag några 100 m och under de metrarna så höll jag på att frysa ihjäl. Shit vad kallt det har varit idag även om solen har varit framme.
Har inte alls varit nervös idag, kan kanske bero på att jag tar detta med en nypa salt och inte så seriöst.

Jobbintervjun gick jättebra, de tyckte att jag både var söt, charmig, hade karisma och kunde tala för mig. De ville gärna ha mig och bad mig komma dit och provjobba i några dagar. Men för min del så kändes det inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag blev lite besviken på både arbetsuppgifter och lönen. Något som var bra var läget och arbetstiderna för en morgontrötter som mig. Men det får nog bli ett nej tack tyvärr.

När jag kom hem så käkade jag och Magnus lite lunch och bäddade sedan ner oss i sängen och tittade på filmen "Adam".



Om filmen:
Romantisk komedi om Adam, en ensam man med Asbergers syndrom som inleder ett förhållande med sin granne en våning ovanför; Beth. Adam sörjer fortfarande sin bortgångna far och hans sjukdom gör att han har svårt att interagera med andra människor.

Så tyckte jag:
Mycket bra och fin film. Lite halvseg men den hade sin charm. En film som verkligen berör.

+++

Nu sitter jag här framför datorn och gör lite nytta, svarar på mail/annonser och letar någon som kan bygga en hemsida till mig, samt trycka upp lite smått och gott. Magnus har tagit en alvedon och har krypit ner i sängen igen för att sova en stund. Han mår inte så bra, förrutom förkylningen så fick han huvudvärk så här på kvällskvisten. Hoppas att han vaknar snart och är lite piggare för ikväll blir det hemmagjorda hamburgare och en massa skoj på tv "Halv åtta hos mig", "Drömmen om Italien" och "Fuskbyggarna".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback