En dag på Ullared

Datum: 2010-06-18 Tid: 15:42:33

Både jag och Magnus har sovit mycket dåligt i natt men ändå var vi uppe och hoppade kl 07.00 för att 08.30 börja våran resa till Ullared.



Strax efter 11.00 så svängde vi in på parkering vid Gekås/Ullared, och vi hade turen att det inte var någon kö in till varuhuset. Så vi greppade en vagn och så började våran shoppingrunda =) Efter ca 2 timmmar där inne så var det dags för en fikarast, fylla på energiförrådet lite för att orka ytterligare 2 timmar. Tyvärr så blev det inte lika mycket som sist, de var lite dåligt med saker som vi ville ha den här gången. Men vi kom ut där ifrån med 2 välfyllda påsar med bla, strumpor, body buttter, sololjor, boxer, träningslinnen, köksprylar, hårnålar, deo, kuddöverdrag, plus en massa, massa mera.

  
  




  

När vi var klara inne på Gekås så åkte vi vidare till Lager 157 och shoppade lite mera. Jag köpte 2 st maxiklänningar (en vit och en orange) samt ett långt svart linne och Magnus köpte en vit, tunn kofta och allt detta kostade endast 210:- (hon måste ha tryckt fel i kassan), men ingen är gladare än oss.



Två maxiklänningar blev det =) Men innan jag kan använda dessa måste jag bli riktigt solbränd ;)

 

Nästa stopp blev i Ullricehamn där vi hade tänkt att äta på den mysiga restaurangen "Bryggan" som låg vid hamnen. Men där var det tyvärr fullsatt hela kvällen så vi gick och satte oss på bryggan och softade lite innan det var dags att åka vidare. Vi stannade till på ett mycket trevligt och mysigt café efter vägen, där Magnus tog en smörgås och jag mumsade i mig en glass. Vilket underbart ställe, hit vill jag fler gånger.

 
 

Jag mår rätt bra här i solen på bryggan ;)



Det underbara cafét vi hittade efter vägen.

  
 
 


När vi kom hem så hade Magnus mamma fixat i ordning lite käk, det blev sallad med kiwi och persika i =) mums! tillsammans med grillat kött och lite olika såser...Åh vad jag älskar grillat, det är det bästa!

Både jag och Magnus var supertrötta efter en lång dag av shopping och bilresa så vi gick och la oss strax innan elva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback