Göteborg + Pink på Ullevi

Datum: 2010-07-28 Tid: 14:10:42

Klockan ringde vid 09.00, upp och hoppa för att äta frukost och göra oss i ordning för våran minisemester till Göteborg över helgen. Vid 11.00 körde Magnus ner mig och Helena till tågstation. Vi köpte med oss tidningar och lite fika att ha på resan. Vid 11.30 så hoppade vi på tåget som tog oss till Göteborg. Hoppade där in i en taxi som tog oss till "Quality hotel Panorama". Där slappade vi en stund, gjorde oss i ordning för att sedan ta spårvagnen in till stan. Middag hade vi bestämt att vi skulle äta på "Jensens Böfhouse", så att Helena äntligen skulle få sin efterlängtade efterrätt (mjukglass, chokladsås "noisette" och färska jordgubbar).

När vi kom dit var det sjukt lång kö, varför vill alla äta här tänkte jag??? Men vi stog där i kanske i 15 min sen så var det vår tur att få ett bord. Det var som sagt fullsatt och personalen var sjukt stressade, de sprang runt som galna höns där inne. Vi beställde en varsin ceasarsallad med vitlöksbröd....tyvärr så tyckte jag att de var lite snåla med salladen här jämfört med hemma i Sthlm. Men den smakade bra och vi blev mätta och belåtna. Sen var det dags för den efterlängtade efterrätten som smakade fantastiskt gott. När vi var klara var det dags att ta spårvagnen tillbaka till "korsvägen" för att sedan gå bort till Ullevi.

Vilken stämning, längst med vägen bort dit så var det massor av ställen som spelade Pink i högtalarna, helt rätt för att komma i rätt stämning.
Vi köpte en varsin läsk och en popcorn att dela på sen intog vi Ullevi och våra platser. Vi hade rätt bra platser, högt upp och nästan mitt emot scenen.
Först så var det skitbandet "Good Charlotte" som drog av några låtar. Lät väl så där måste jag säga som inte är något större fan av dem. Ville bara att de skulle sluta så att "Takida" kunde inta scenen.
Självklart så längtade jag efter att få se Pink igen (för fjärde gången) men jag njöt varje låt av Takida, så de hade gärna fått spela några fler låtar. Men det är ju inte första gången som jag ser dem heller ;)

 

Vid 21.00 så började det hända grejer, plötsligt så kom Pink nerflygande från en box/låda i luften och så var konserten igång. Hela 31,142 personer jublade av lycka av att se henne och hennes grymma show. Vilket drag, vilken show, vilken röst, vad snygg hon är.....vi ville alla bara ha mer.
Förutom låtar som "So what", "How know" så kör hon även några covers ”My generation”, ”Basket case” och ”Roxanne". Pink är en utav de bästa livartister som finns, hon flyger runt, hänger upp och ner och ändå är hon sååå bra.
Älskar henne....hon är så bra och jag är så nöjd och lycklig efter att ännu en gång ha sett henne. Hon gör en aldrig besviken, man vet vad man får när dett gäller Pink.

Bilder kommer.....

Här kan ni läsa mer om konserten, vilka låtar som spelades osv.


Kommentarer
Postat av: Sara

De var med smärta i mitt hjärta som jag läste de här inlägget :(

JÄVLA JOBB!!!!

2010-07-29 | 22:38:57
URL: http://boddanslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback