Sminka till Bubbleroom reklamfilm

Datum: 2010-01-18 Tid: 21:58:03

Då var det dags för mig att jobba, första dagen på det nya året. Det känns jättebra och det ska bli riktigt roligt, jobbar med mitt underbara team "Ligisterna" ;)
Idag var det reklaminspelning för Bubbleroom igen, kul att jag fick vara med den här gången också eftersom det var jag som även sminkade förra reklamfilmen som rullar på tv´n just nu.
Det var samma folk från Bubbleroom som sist så det var ju trevligt. Petra och svante =) Där emot så hade de bytt ut modellen "Katten" till en ny och yngre modell Mathilda.
Jag var på plats kl 09.30 och började då även att sminka och fixa håret på modellen "Mathilda". Det var en sminkning som skulle gå i bruna toner och ljusrosa plutiga läppar.



Då var det dags att jobba igen då ;)



Det fick bli lockigt hår idag.....à la Hollywood!



Det blir verkligen kaos när jag jobbar....vad var det som hände liksom?



Alla flickors dröm walkingcloset or what? ;)
Vilken klänning ska jag välja idag? Hmmmmmm




Bubblerooms nya modell Mathilda

Innan inspelningen började så var det lunch och det bjöds på lammfärsbiffar med stekt potatis och tzatziki....mmm tänkte jag, vad gott...men urk vad äckligt det var, biffarna var råa! Ska de verkligen vara så? Då brukar det ju stå typ "halstrad biff" men det gjorde det inte. De ringde tillbaka till restaurangen och kollade med dem, och tyvärr så skulle de tydligen vara lätt stekta och rå i mitten. Men fy fan vad äckligt...de hade lika gärna kunnat skriva "råbiff"......Blääääääääääääää!

Det blev en lång lång dag, en arbetsdag som egentligen skulle ta 8 tim tog i stället 12 tim. Lite sämre timlön blev det ju men ändå helt ok med tanke på att jag tjänar nästan en halv månadslön (för en normal svenne) på en dag.
Asgarv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Förra årets reklamfilm med Bubbleroom!

 

Jag var helt slut när jag kom hem och då hade min underbara pojkvän städat hela lägenheten och lagat en helt underbar middag åt mig. Åh det var länge sen det avr så gott med mat!
Fick en välbehövlig och lång massage framför tv´n när vi tittade på filmen "Harry Brown".
I natt vet jag någon som kommer att somna direkt och sova som en stock...jag är såååå trött!



Om filmen:
Harry Brown har, från sitt fönster, sett hur hans hemtrakter förvandlats till en osäker miljö med droger, hot och misshandel. När hans närmaste vän faller offer för denna kriminalitet, beslutar han sig för att ta saken i egna händer.

Så tyckte jag:
Filmen påminner lite om "Gran Torino". Välgjord och bra skådespeleri.
Mycket bra film.

+++


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback