En sockerbagare här bor i staden........

Datum: 2010-01-20 Tid: 21:06:20
Magnus hade ställt klockan i morse för att vi inte skulle sova för länge och inte kunna somna i natt när vi ska upp så tidigt imorgon bitti. Så när klockan ringde vid 09.00 så var jag såååå trött, orkade knappt öppna ögonen. Ville bara vända mig om och somna om igen. Förstår inte varför jag är så trött hela tiden...???



Käkade frukost och tog det lite lugnt på förmiddagen, jag gick även och väntade på att en läkare från Gävle skulle ringa mig. Vi hade bokat telefontid idag =) Jag måste verkligen nyta läkare, det funkar tyvärr inte så bra med den jag har idag, hon glömmer skicka in mina recept, har inte svar på alla mina frågor osv. Så det ska bli skönt att komma till en person som är seriös, som jag har träffat några ggr förr, och som har lite koll.
Ser detta som en nystart när jag ska börja gå hos honom i Gävle, vi ska nya prover, och jag ska få svar på allt jag undrar över osv.

Mötte upp mamma på Restaurang Lilla K och käkade lunchbuffé där, det var helt ok. Vi satt kvar där länge och bara pratade och pratde. När vi var klara där så åkte jag och Magnus och handlade lite saker till bakningen.
Vi ska baka idag så vi har det gjort till söndagens examensfirande....det bli mini cupcakes (2 olika), choklad cookies, cocoskladdkaka och en doble choclate chip brownies. Massor av gosaker!



Efter några timmar framför spisen så smög tröttheten på och vi båda var trötta och hungriga då var det äntligen dags för mor och far att ta över köket och laga middag. Kyckling i ugn med ugnsgrönsaker och pappas hemmagjorda bea. Mums!

Jag är så trött nu, det känns som om jag ska somna när som helst, men det får jag inte. Måste hålla mig vaken så att jag sover got ti natt och kan vara pigg imorgon bitti.
Vi ska kliva upp kl 06.00...Hur ska det gå?
Jag minns verkloigen inte sist jag klev upp så tidigt, det är inte normalt att kliva upp då.
Men avd gör man inte när man ska sitta i en bil och köra i 8-9 tim??? Ångest...men det blir nog en trevlig roadtrip för mig och älsklingen.
Vi får köpa med oss en massa gott så vi kan fylla på enrgiförrådet då och då.

Luleå imorgon!

Tittade lite på tv "Halv åtta hos mig" och sedan var det dags för grabbkväll i tv-soffan. Pappa, Magnus och pappas bror patrik sitter där nere och skriker och hejjar =) Medans mamma och jag sitter på övervåningen och softar framför "Roomservice".

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag tror nog att alla lider av kronisk trötthet under denna årstid. Jag som alltid har varit morgonpigg sover till kl 10 nu. Har väl aldrig hänt! Förutom när tonårshormonerna spökade :p

Men de gäller att man är ute i dagsljuset (även om de är mulet) för då kan man bli en aningens piggare. Samt att friskluft piggar upp. Men jag är ingen ängel som följer dom reglerna till punkt å pricka. Känner man inte för att gå ut så ska man inte göra de heller.

Som idag, jag har suttit inne hela dan och nu börjar de kännas i huvudet.

Men jag ska väl ta å knata upp till sängen å nanna. Ska upp tidigt i möre å jobba.



Sköt om dig! Och kör försiktigt i möre!

Kram kram!

2010-01-20 | 21:52:27
URL: http://boddanslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback