Schlager och Os-medaljer

Datum: 2010-02-21 Tid: 12:19:54
Sov nästan ingenting i natt heller, har glömt mitt nässpary hemma och utan det så är det stopp i alla mina bihålor. Och då kan jag inte andas...så jag fick sova med tre kuddar för att komma upp en bit så att jag fick luft. Trodde inte att jag skulle orka röra mig ur soffan i morse då min förkylning har blivit ännu värre och det kliar i både öron och hals. Så efter att ha stoppat lite frulle i magen så kröp jag ner under täcket i soffan igen och bara softade, tittade bla på den svenska filmen "Flickan".



Om filmen:
Uppväxtskildring om en tioårig flicka som lämnas ensam i sitt hus 1981 och får upptäcka vuxenvärlden på egen hand medan hennes föräldrar är i Afrika och hennes moster åker ut på seglats.

Så tyckte jag:
Blanca "flickan" är en mycket bra skådespelare. Mycket bra historia.

+++


Pallade mig sedan in i duschen för att vakna till liv och kanske bli lite piggare. Jag ska ju faktiskt hem till Helena ikväll på schlagermys. Vi ska äta middag tillsammans och kolla på melodifestivalen och bara umgås.
Pappa körde mig till henne vid halv sex och jag hade med mig två tallrikar med stek, potatisgratäng, stekta champinjoner och en massa grönsaker (pappa hade lagat). Mycket gott...som alltid!

Vad ska man säga om kvällens Melodifestival? Det var bättre förr.....
Eftersom jag har jobbat med Elin Lanto så är ju hon en stor favorit hos mig, gillade både hennes låt och framträdande men det gjorde tydligen inte svenska folket. När jag jobbade med henne på Melodifestivalen sist hon var med så kom hon i allafall till andra chansen. Kan det ha varit sminket? ;) haha....
Darin tyckte jag var grym, mycket bra låt....kan det bli han som vinner i Globen?
Alcazar är ju Alcazar så det visste man ju redan att det skulle komma vidare på något vis och nu blev det via andra chansen.
Men töserna från Skaraborg som spelade typ "Sarek inspirerad musik" vad var det??? vilken skräll!!! J*vla skit låt tycker jag.



Pappa kom och hämtade mig strax efter halv elva och då åkte vi på Statoil för att se om de har börjat sälja receptfria prylar. Och vilken räddning, de hade nässpray! Då kanske jag kan få sova i natt =)
Tittade lite på OS innan det var dags att sova, så vi såg den mycket spännande skidtävling då två svenskar tog medalj. Johan Olsson och Marcus Hellner gjorde ett grymt lopp!



Då har Sverige fått 6 medaljer =) Bra jobbat!
Kalla, Hellner och Ferry har tagit guld, Haags silver och Pärson och Olsson har tagit brons.

Nu är kl 01.00 så det är nog dags för mig att sova.....
Godnatt....

Kommentarer
Postat av: Anna Jonsson

Linda vilken fin sida du har!!! Riktigt avis på upplägget. Min kanske blir lika fin som din en dag:) Hoppas du mår bättre snart Gumman... Tack för all hjälp med min sida. Kanske ska döpa den till tretti och blond, hi hi hi:) Love u!!!

2010-02-21 | 15:40:39
URL: http://trettipluss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback