Alla hjärtans dag middag med mitt hjärta

Datum: 2010-02-14 Tid: 00:54:07

Fick ett litet utbrott i dag när jag skulle göra mig i ordning (jag har nämligen min röda period) idag, känner mig allmänt äcklig och ful. Magen är större än vanligt (uppblåst och sväld) så inga kläder sitter snyggt. Har inte hunnit med att gå till frissan så jag har värst "fnaskranden" mitt på huvudet, har filat bort mina långa naglar eftersom jag tappat flera stycken (och det gör mig handikappad, vågar knappt visa mina händer, känner mig sjukt okvinnlig och mina händer ser ut som ett barns), klänningen som jag planerat att jag skulle ha på mig hittade jag inte......KAOS! Och min stackars älskade pojkvän fick snällt stå breved och titta på hur hans yrväder till flickvän sprang runt i lyan som en tok, prövade 5-6 klänningar men ingen passade och blev hysterisk....Stackars Magnus som får stå ut med detta "röda monster" just nu.....tur att det snart är över.

Bestämde oss då att stanna hemma efter mitt utbrott i stället för att åka och fika, och det var nog lika bäst det. Så i stället kröp vi ner i sängen och tittade på en underbar film av Lasse Hällström "Hachiko" med Richard Gere.



Om filmen:
Om en hund som är så lojal mot sin husse att den väcker starka känslor hos alla i grannskapet. Baserat på den japanska Hachi-ko; i sin tur baserad på en sann historia.

Så tyckte jag:
En otroligt vacker och underbar film, sååå söt hund...jag blir kär, vill också ha en Hachi".
En riktigt snyftfilm för alla hundälskare.
Säger bara en sak...Magnus grät till filmen, och det händer inte ofta =) Så söt!

+++++

Klockan 18.30 så hade vi bort på Jimmy´s Steakhouse på söder, vi tog bilen dit....skönt att sätta sig i den och åka raka vägen hem när vi ätit klart. Och med tanke på mina höga nya stövlar med 13 cm klack så var det ingen fråga om att gå från t-banan =) haha. Huvudsaken att det är snyggt sen om det inte är så bekvämt är skit i samma.

Till förrätt åt jag samma som alltid "kycklinfilé med klyftpotatis och 2 såser" och Magnus åt "ryggbiff 250g med klyftpotatis och chilibea".

 


Till efterrätt åt jag "chokladbrownie med vaniljglass" och Magnus åt "american panncakes med lönnsirap och vaniljglass".

 

Maten är så otroligt bra där men det är mycket mysigare och trevligare att sitta på deras trevliga uteservering på sommaren med en god drink el en kall cider medans man väntar på att få in maten.

När vi kom hem så fick Magnus sin "Alla hjärtans dag" present av mig, en ny parfym "1 million av Paca Rabanne ".

1 Million, EdT 50ml





 

Sedan var det dags för min efterlängtade ryggmassage framför filmen "Fame 2009".



Om filmen:
I en omarbetning av den Oscarvinnande succéfilmen Fame, får vi följa en talangfull grupp av dansare, sångare, skådespelare och artister under de fyra år de går på New York City High School of Performing Arts. En skiftande och kreativ skola där elever från alla delar av samhället får chansen att leva ut sina drömmar och uppnå riktig och varaktig berömmelse... den sorten som kommer av talang, engagemang och hårt arbete.

Så tyckte jag:
Jag brukar verkligen älska alla dansfilmer, men det här blev en riktigt besvikelse. Kändes som om man satt och väntade på "fame-låten" som aldrig kom. Halvtaskiga skådisar. Förstår inte ens att de kan kalla det här för en uppföljare av orginalfilmen.

++


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback