Min kära mor är här på besök

Datum: 2010-02-16 Tid: 16:52:12

Har sovit skit i natt igen när Magnus har jobbat natt, att jag inte lär mig. Jag har ju sovit ensam så mycket förr....
När han kom hem så ställde jag om klockan och sov en halvtimme med honom och det var det bästa på hela natten. Sen var det upp och hoppa för mig, göra mig i ordning för att åka in till stan och möta upp mamma som kommer med bussen från Bollnäs 11.15.

Låste in hennes väskor och så tog vi en tur på stan, ingen hittade någonting men det var trevligt att bara storsa omkring, kolla affärer, kolla på människor mm. Sedan blev det lunch på Kungshallarna, jag åt libanesiskt som alltid...jag vet att jag är tråkig, men det är ju så gott.
Hann även med en snabbfika innan åkte hem till Västertorp. När vi kom hem så ringde Magnus väckarklocka, då var det dags för honom att kliva upp, 14.30.

Åkte och storhandlade på Ica Kvantum....det blev en hel del, 5 påsar....shit vad jobbigt det är att vara utan hiss men bra träning ;) gratis vardagsmotion kallas det ;)

Till middag lyxade vi till det lite även om det bara är måndag, men vi måste ju skämma bort min kära mor lite. Det blev fläckfilé med ugnsgrönsaker, chilibea och champinjoner och till det åt vi nybakat morotsbröd och drack lite cider ;) Ordnade även en lite enklare efterrätt, päronhalvor med vaniljglass...men åh så gott! Magnus och mamma fick även i sig varsin hemmagjord chokladboll och sockerkaka....men själv så försöker jag stå emot så gott det går. Imorgon är det ju fettisdagen och då ska jag unna mig en temla i allafall ;)

Tittade lite på tv innan det var dags att sussa.....ska upp tidigt imorgon bitt och powerwalka med mor och Magnus, och då gäller det att vara utvilad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback