Hål på trummhinnan?

Datum: 2010-02-24 Tid: 19:05:44

Tog mig i kragen i morse och ringde till vårdcentralen i Fruängen och berättade mitt problem med örat. Och fick en tid direkt, helt otroligt. Jag som har gått med detta i 3 veckor, trott att det skulle bli bra av sig själv, att det har med förkylningen att göra. Vet även att det är svårt att få en tid hos läkaren så jag har skjutit på det.
Kom dit strax innan 11.00 och hamnade hos en äldre läkare som verkade tro att han var lite "mer". Han tittade mig inte ögonen, tittade lite nonchalant i örat på mig och muttrade: Det här såg ju inte så bra ut. Och så gick han i väg och då ringde det även på hans personliga mobil. Han svarade och satt och pratade med sin "snickare" i säkert 5 min innan han kom tillbaka till mig. Får man göra så på arbetstid, när man har en patient? Eller är det bara diviga läkare som får göra sånt?
Frågade honom vad han menade med: inte så bra?
Jag tror att du har hål på trummhinnan sa han.
Hål på trummhinnan? Hur kan jag ha fått det? Går det att fixa? Kommer jag bli döv på ena örat? Tankarna och frågorna snurrade....



Fick då en remiss till "City Akutens öron mottagning" inne i stan, så dit ska jag imorgon och se vad de har att säga om mitt stackars öra.

Vad händer nu då? Operation eller vad?


Kommentarer
Postat av: Anonym

har fått hål på mina trummhinnor hur många gånger som helst sen jag var liten.. det är inte farligt de gör bara lite ont när de väl smäller i örat.. de läker ihop av sej själv.. "blås övningar" kan man göra för att underlätta trycket för hinnan..

hålla för näsan.. blåsa ut så det nästan slår lock i örat.. släppa ut luften.. å upprepa det några ggr.. :)

2010-02-25 | 09:54:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback