Fettisdagen idag....Mumsigt värre!

Datum: 2010-02-16 Tid: 17:07:51

Åh så skönt jag har sovit i natt, som en stock breved världens bästa pojkvän. Blev väckt strax innan 08.30, då var det bara att kliva upp, sätta på sig träningskläder och varma ytterkläder och bege sig ut i 8 minus i en timme.
Jag kan ju säga att jag var inte glad, tror att jag vaknat på fel sida, plus att det var halt ute och oplogat där vi gick så jag fick aldrig upp någon puls utan blev svettig av att försöka hålla sig på fötterna. Imorgon får det bli en annan sträcka. Magnus och jag har fått tips om ett löparspår i Älvsjö som vi ska åka och kolla in någon dag, de finns olika sträckor, 2 km, 4 km mfl. Så fort snön förvinner så kan vi ta våra snygga cyklar och cykla dit =) Men det lär väl dröja med tanke på hur det ser ut ute nu.

När vi kom hem så gjorde alla sig ordning och så åt vi en god och efterlängtad frukost, havregrynsgröt med fruktsallad, färskpressad apelsinjuice, kokt äggvita med Svennes kaviar. Mums!

Och sen så blev jag tvingad att följa med mamma och Magnus på Ikea, jag sa igår att de skull få åka själva men efter lite tjat så hängde jag med. Strosade runt där i ca 2 tim, mamma är inte lika effektiv som mig och Magnus är där. Hon ska känna, titta på allt....medans en anna hämtar det man ska ha. Och idag var det bara förvaring vi var ute efter, hittade även ett nytt badrumsskåp men det får vi köpa en annan dag. Passade även på att käka lite lunch där.

Efter en dag på Ikea plus våran powerwalk så blev vi alla sjukt trötta och ville bara hem, åkte förbi cafét "Nästan hemma" och köpte med oss semlor till kvällen. Det är ju fettisdagen idag! Tjoho! Önskade att jag hade bakat egna men eftersom de bakar allting själva på cafét så är de säker också grymma.

Nu ska jag laga mat till min älskade pojkvän och mamma. Idag ska jag bjuda dem på Tomatsoppa med soltorkade tomater, pesto, creme fraich och sedan blir det min grymma ceasarsallad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback