Julbord med jobbet

Datum: 2010-12-05 Tid: 10:45:00
Började klockan 10.30 idag och redan då var det fullt ös hos oss på Åhlens. Mina timmar som jag jobbade igår bara sprang iväg, jag hade inte en lugn sekund. Och detta är säkert bara början på vad det kommer att bli närmare jul.

När jag hade slutat så hade jag fått ett mess av min vän Anna att hon hade åkt in på BB och att det snart var dags. Så då passade jag på att gå och shoppa lite smått och gott till deras lilla son som kommer komma när som helst. Tänkte att jag skulle skicka det på posten då vi inte kommer att hinna ses något innan jul.

Det fick även följa med två julklappar till min kära mor också. Det är verkligen jobbigt och farligt att jobba på Åhlens, gissa om man gör av med pengar, jag shoppar ju jämt nu för tiden och det trodde jag att skulle bli lugnare nu när jag flyttade hit. Men inget kan tydligen stoppa en shopoholic!!!

Hem och göra sig i ordning för att sedan gå tillbaka till jobbet för att mingla lite med kollegorna innan det var dags för julbord på "Bangården". Det var jätte trevligt, våran chef Madde hade fixat lite glögg och så blev det en massa prat innan vi gick vidare till restaurangen.

Gissa om vi alla blev besviken på julbordet, det var ju nästan ett skämt. Osmaklig inredning, inget julmys allt (förrutom ett par röd/vit rutiga dukar som kändes mer "italiensk style" än jul). Dålig mat, ingenting smakade någonting, jansons frestelse var torr och potatisen var hård, köttbullarna gick inte att äta, ägghalvorna var det en räka på och en stor äcklig klick med majonäs.....Nej fy säger jag bara, gå inte dit och ät julbord.
Tur att vi är ett sånt härligt och glatt gäng så vi hade det trevligt och mysigt ändå. Vid 23.00 så tackade alla och det var dags att gå hem.

Kollade facebook när jag kom hem och där fanns det en bild på Annas lilla prins som äntligen hade kommit, så söt och så lik storasyster Evelina. Grattis till er Anna vännen!

Kommentarer
Postat av: Imreeli

Geart site alot of good info that i couldnt find anywhere else thanx!

2011-01-11 | 14:38:20
URL: http://imreeli.blogstie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback