Lunchdejt med Anna

Datum: 2010-08-24 Tid: 12:51:18

Då var det måndag igen och det är redan den 23 august, snart är sommaren slut. Och det känns redan i luften tycker jag. Idag hade vi i för sig riktigt nice väder här i storstan, 25 grader och sol. Åkte in till stan till klockan 12 för att möta upp Anna på Norrmalmstorg. Vi gick till ett av våra favoritställen "Zanzibar" och käkade lunch. Jag åt en ceasarsallad och Anna en räksallad, mums!



Som alltid när vi träffas så rinner tiden iväg och vips så var klockan 15.00 och det var dags för Anna att hämta Evelina på dagis (som hon egentligen skulle göra mellan 14-15). Men så kan det gå när man har mycket att prata om. Det blev en del snack om jobb, pengar, boende, barn mm. Anna ska ju nämligen bli mamma igen i början på dec till en liten prins. När vi skiljdes åt så sprang jag in på NK och handlade lite smink och sedan ner till Make Up Store och köpte ännu mera smink.
 Där mötte jag även upp min kära mor som hade mellanlandat i stortstan från Göteborg, på väg hem till Bollnäs igen. Stackaren hade gått och blivit sjuk, ont i halsen och kändes sig hängig. Så vi slog oss ner på ett café där vi satt tills det var dags för mamma att hoppa på bussen vid 17.00.

Själv så började jag få migrän, det bultade i huvudet, pep i öronen (slog lock), ljuskänslig, illamående. Hoppade på t-banan och åkte hem och då kom min älskling och mötte mig med en migräntablett och en flaska vatten. Magnnus är verkligen världens bästa pojkvän, han gör allt för mig! Älskar dig baby!
När vi kom hem så tog jag en snabbdusch och kröp ner i sängen med en kall och blöt handuk över ansiktet. Vilade en stund och efter några timmar så hade migränen släppt lite. Tur att jag hann ta tabletten i tid, annars hade jag legat helt däckad hela kvällen.



Vi tog det bara lugn resten av kvällen, tittade på "Fångarna på fortet". Det var inte igår, men det var roligt att det har börjat igen. Ett trevligt underhållningsprogram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback