Sjuk, sjukare, sjukast

Datum: 2010-08-02 Tid: 20:03:59

På fredag kväll så började jag få ännu mera ont i halsen. Men tänkte att det skulle gå över under natten med lite alvedon och sömn. Men jag kunde verkligen inte somna på natten, hur jag än låg så gick det knappt att andas plus att det kändes som om jag skulle kvävas.
 Vid 02.00 så fick jag panik och sprang in på toa och väckte alla här hemma. Spydde som aldrig förr, då sa halsen stopp, den hade samlat på sig alldeles för mycket slem och det ville ut plus lite annat.
Thomas och Elina blev skräckslagna mitt i natten av att höra mig stå och hulka inne i badrummet. De trodde att jag fått magflunsa el liknande. Så de tog det säkra före det osäkra och satte sig i bilen vid 03.30 och körde i 3.5 tim till Skövde. Allt för att slippa bli smittad av mig. Jag kände mig jättedum som skrämt dem så, men jag försökte att lugna ner dem och förklara att det var pga min hals och allt slem. Men de vågade inte chansa då Elina är gravid osv. Vilken rolig lördag det här blev?! Vid 04.00 kom jag och Magnus i säng och lyckades till slut somna. Vi sov till 12.30 och när jag vaknade då så mådde jag verkligen inte bra, jag hostar, nyser, fryser, har feber, ont i halsen, kroppen mm. Så det var väl kanske lika bra att Thomas & Elina åkte hem även om jag tyckte att det var riktigt tråkigt. Så jag och Magnus bestämde oss för att hoppa prideparaden och bara ligga inne hela dagen och se till att jag skulle bli frisk.

Hela dagen tillbringade jag i sängen, jag läste, jag sov, tittade på "andra avenyn" mm. Och så hade jag min älskling som passade upp på mig hela dagen...underbart! Magnus var inte heller så pigg efter natten som varit så det passade oss bra att bara ha en myspys dag i sängen tillsammans bara jag och han.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback