När ska jag få bli frisk då??????

Datum: 2010-08-02 Tid: 20:17:01

Då var det måndag igen, tråkigaste dagen på hela veckan enligt mig. Ute så öser regnet, det är helt grått och trist ute. Men vad gör det när man är sjuk, då slipper man ha dåligt samvete att man inte orkar gå ut. Trodde verkligen att jag var på bättringsvägen, men icke. Visst idag orkar jag sitta upp, kolla lite på nätet osv...men that´s it! Så fort jag försöker göra något (tex hjälpa Magnus att laga mat) så blir jag dyngsvett av febern och helt matt av att stå upp. Hostat sönder hela kroppen känns det som om jag har gjort också, det värker i bröstet, ryggen och revbenen. Så fort jag hostar el skrattar så gör det sjukt ont...så jag försöker att undvika det så gott det går. NU blir jag blir frisk NU!

Inte nog med allt detta så börjar Magnus att jobba idag igen. Han började kl 19.45 och kommer hem vid 09.00 imorgon bitti. Ingen älskling som är hemma och tar hand om stackars mig. Vem ska pyssla om sjuka mig nu?
När jag är klar här framför datorn så tänkte jag krypa ner i sängen igen och kolla på tv och läsa lite ur min nya och mycket spännande bok.
Saknar min älskling redan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback