Gröna Lund med släkten

Datum: 2010-08-09 Tid: 22:17:32

På eftermiddagen så åkte jag och Magnus till banken och satte in pengar sedan åjte vi och handlade på Kvantum. Magnus fick välja mat helt själv då jag inte ska äta någon riktigt mat på 4 dagar. Skönt för honom, slippa att jag ska lägga mig i =)

När vi kom hem så ringde kusin Jimmy och berättade att han och familjen var i stan och undrade om jag ville följa med på Gröna Lund. Och det tackar man väl inte nej till, alltid lika trevligt att umgås med dem och busa med deras charmtroll Tim och Ida.

Så vid 16.30 så mötte jag upp dem inne på Grönan och då var det fullt ös på Tim. Han skulle åka allt (snart 3 år), även karusellerna för vuxna, typ frittfall, berg och dalbanan mm ville lillkillen åka. Tyvärr så fanns det inte så mycket att åka när man är i hans ålder och i hans längd så det fick bli nyckelpigan, kaffekopparna, flygande elefanterna, tuff tuff tåget, veteranbilarna. Efter ett tag så tröttnade han på att åka med mamma och pappa, så det var bara jag som dög att åka med. Hihi....så jag har åkt massor av barnkaruseller idag ;) men det var roligt! Söta lilla Ida hon satt bara lugnt och snällt i barnvagnen, hon sa knappt ett ljud på hela kvällen. Ett sånt barnv ill jag ha den dagen då det blir aktuellt. Undrar hur dom gör? Hur får man så där lugna och snälla barn? Underbara är de båda två, mycket gulliga och väluppfostrade.

Vid 19.30 så fick det vara bra med karusellåkning så då köpte jag lille Tim en stor ballong som han fick ta med sig hem, då blev han glad igen och det gjorde inte så mycket att vi skulle bege oss. Åkte till en chinarestaurang på Söder där vi käkade buffé. Jag fick verkligen tänka mig för då jag måste hålla mig till 1000 kal, men det gick väl så där kanske ;) Jaja...det är inte varje dag de är i stan och hälsar på.

De skjutsade hem mig, så det var skönt att slippa t-banan och bli avsläppt direkt utanför porten.
Jag har i allafall haft en toppendag idag, det var verkligen jättetrevligt och supermysigt att träffa dem. Hoppas att det inte dröjer allt för länge tills vi ses nästa gång.

Söta och charmiga Ida

 

Nina & Tim flyger elefant



Lejon och tigrar är det bästa tycker Tim ;)






Modiga Nina var den enda som vågade sig på "Fritt fall Tilt"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback