Bröllops make up jobb

Datum: 2010-08-31 Tid: 23:04:03

Då var det lördag och dags för mig att jobba. Jag klev upp vid 08.30 för att hinna käka frulle och göra mig i ordning. Strax efter 10.00 så var jag på salongen, redo att börja jobba.
Satte först igång med de "små" tärnorna, 2 st sötaoch charmiga flickor i 10-års åldern som skulle få lite lockar i håret, samt en blomma uppsatt på sidan, sen så fick de även lite glitter och mascara på ögonen (det var poppis kan jag lova). När bruden var färdig med håruppsättningen så var det min tur att sätta min tuch på det hela. Lisa som bruden heter fick en snygg och fräsch make up med solkysst hud, brunt och creme-färger på ögonen och ljusrosa glossiga läppar. Hoppas att hon kände sig så snygg och fräsch som hon verkligen var och att hon var nöjd med mitt jobb. Nästa person var Lisas dotter som var 18 år som skulle få lite smink. Hon brukade sällan ha smink, typ lite mascara =) så henne var det extra roligt att få sminka. Hon skulle ha en ljusgrön klänning så jag matchade det med lite sotad smaragdgrön ögonskugga, så snygg blev hon. Jag tror knappt att hon kände igen sig själv när hon såg sig i spegeln ;) så roligt!
Strax innan 13.00 så kom bilen och hämtade allihopa så då var det dags för mig att packa ihop och min arbetsdag var slut. Riktigt trevligt att jobba idag, sköna, trevliga och glada människor. Det känns knappt som om att man jobbar då.

Senare på eftermiddagen så åkte hela familjen till Arbrå igen, till farfars hus. Pappa skulle klippa gräsmattan och vi kollade runt lite.
Till kvällen så hjälptes Magnus och pappa åt att laga mat medans jag och mamma bara softade i soffan. Mamma är fortfarande inte riktigt frisk, den stackaren. Senare på kvällen så kom pappas bror Patrik ner och de gick på 60-tals party ute på Långnäs. Vi andra satt bara i soffan och åt snask (min ätardag idag) och tittade på tv.

Bruden Lisa!



De söta, gulliga och charmiga tärnorna!



Alla vackra tärnor på plats!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback