Firar min födelsedag idag

Datum: 2010-04-19 Tid: 10:10:09

Klev upp i skaplig tid i lördags även om det var helgdag och det innebär sovmorgon. Men för att hinna med lite saker innan vi får besök av farbror Niklas med familj så var det behövligt. Pappa och Magnus bytte våra däck, så nu har vi äntligen sommardäck på, slippa höra ljudet från dubbarna. Sedan åkte vi allihopa, jag, Magnus, mamma och pappa till Skärholmen eftersom jag hade fått pengar till att köpa 2 jackor i födelsedagspresent. Tyvärr så fanns bara den ena, får leta upp den andra på något ställe inne i stan. Strosade runt där en stund innan det var dags att åka hem och äta lite lunch.

 

Klockan 13.00 så kom Niklas och familjen ner, de åkte också till Skärholmen en snabbis för att shoppa lite innan de kom hem till oss. Vi tog det mest lugnt hela eftermiddagen fram tills det var dags för alla att göra oss i ordning inför kvällens middag.

Middagen blev på "Jimmys Steakhouse" på Söder, jag älskar verkligen det stället, bra service, grymt god mat och ett soft ställe. Det blev en mycket lyckad och trevlig kväll, och alla verkade supernöjda med allt. När vi var klara så tog vi en liten promenad, då alla hade ätit så att vi höll på att spricka. Riktigt skönt, synd att det blåste.
När vi kom hem så dukade jag fram pappas hemmagjorda jordgubbstårta och lite utav allt som vi hade bakat under veckan. Satt i soffan resten av kvällen, bara myste och pratade en massa skit medans tv´n var på i bakgrunden.

  
 
  
 


Den mumsiga tårtan som pappa hade bakat och gjort.




Mamma och Pappa sov i deras husbil i natt, Niklas & Anna-lena och Elin sov på hotell och Bella & Julia sov hemma hos mig och Magnus.

Tack alla för en underbar födelsedag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback