En torsdags eftermiddag i Bollnäs

Datum: 2010-04-01 Tid: 17:00:52
Idag har Magnus och jag varit och käkat lunch på den italienska restaurangen "Roma". Mycket trevligt och mysigt ställe för att ligga i Bollnäs. Det är synd att Bollnäs inte har större utbud på mysiga ställen att käka på, det skulle verkligen behövas.
Efter en god och trevlig lunch så gick vi vidare till Krokanen och tog en fika, vi delade på en chokladmuffin med vaniljkräm i, mums! Men shit vad fult det är på det cafét, varför gör de inte det stället mysigare och trevligare när det ligger så bra och har verkligen potens att bli något. I stället så kör de med bara gamlam skruttna möbler, plastblommor, fula färger på väggarna mm. Dags för en uppfräschning eller? Och det är nästan alltid fullt där, men det är ju inte så konstigt med tanke på det dåliga utbudet på cafeér här i stan.
Gick förbi Lindex och visade Magnus jackan som jag vill ha =) Kanske man får den i sitt påskägg, vem vet! ;)
Mötte upp mamma och så åkte vi till färgaffären för att titta på en ny tapet till mor och fars hall, sedan vidare in på "Björkmans möbler".

 


Nu är det dags att laga middag här hemma, jag ska göra en förrätt: Kantarellsoppa. Och mamma får göra varmrätten: Lövbiffrullar med creme bonjourost och klyftpotatis.



Ikväll är det massor av bra på tv´n "Halv åtta hos mig", "The forgotten", "Lyxfällan" och "Sverige värsta bilförare".
Så det blir soffan med familjen ikväll med en massa påskgodis och massor av mys.

Mamma har gjort vår/sommarfint hemma, allt går i rosa. Mycket snyggt tycker jag!

 

Fick besök av grannbarnen som kom utklädda till påskkärringar och gav oss söta små kort och i utbyte fick de en avrsin peng och lite gottis.
Söta Willma och Nora och ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback