En myspys dag

Datum: 2010-04-11 Tid: 11:34:28

Jag och Magnus var ute och powerwalkade i 1.5 tim igår, sprang även några ruscher så jag höll på dö. Kondisen är inte direkt på topp och inte mina benhinnor heller för den delen. Tyvärr så duggregnade det hela tiden, men eftersom vi gick så pass fort så blev vi ändå svettiga. När vi kom fram till Muffinsfabriken så hade de självklart stängt, så j*vla typiskt. Så när vi kom hem igen så tog vi bilen ner till Liljeholmskajen där det finns ännu en Muffinsfabrik "Köket". Där vi äntligen fick köpa våra efterlängtade muffins. Det blev smakerna: saffran, citron & choklad och vanilj med vaniljkräm.



  


 

Jag var så sjukt frössen när vi kom hem så jag tappade upp ett varmt och skönt bad och kröp ner i tillsammans med boken "Live to win" av Andreas Carlsson. Har nu läst ut den, mycket bra bok. Jag kan verkligen rekommendera den till alla som älskar honom och som gillar självbiografier.
Undra vad jag ska läsa för bok nu? Jag har ju en hel del att välja på ;)



Kröp ner breved Magnus i sängen som låg där och spelade tv-spel och vips så slocknade jag.
Efter att ha sovit i ca 1 tim så var det dags att börja med maten, idag blir det ugnsgrönsaker med kyckling i ugn och chilibea.



Våran nya och snygga godisskål.

  

Under middagen så fastnade vi framför tv´n, det var "The Mask", och det var ju inte igår man såg den. Jim Carry och Cameron Diaz ;)



Började sedan titta på filmen "Avatar", vilken underbar film, "I love It"!
Och tillsammans med vårat grymma hemmabiosystem så var det som att sitta på riktigt bio, shit vilka ljudeffekter.



Om filmen:
Den rullstolsburne Jake Sully skickas till en annan planet, Pandora, där han finner sig mitt i en konflikt mellan människor och de inhemska Na'vi.

Så tyckte jag:
Jag älskar den! Så välgjord och snygg, otroligt vacker!
En film som alla borde se!
Ett mästerverk!

+++++

Klockan 22.00 var det avspark för "El Classico", fotbollsmatch mellan Real Madrid och Barcelona.
Våran Zlatan var tyvärr inte med och tog hen segern pga skada men som vanligt glänste Messi på planen. Och efter det så var det läggdags.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback