Caféhäng på St.eriksplan

Datum: 2010-04-14 Tid: 18:43:07

Började dagen med ett hårt gympass samt ett intervallpass på crosstrainen, grymt bra träning. En kvart intervallträning (i mitt tempo) motsvarar ungefär 1 tim promenad. Så det är ju rätt skönt att få det avklarat på en kvart =) Kom upp i 186 i puls som också tydligen ska vara riktigt bra.

Skyndade mig hem för att duscha och göra mig i ordning. Jag och Magnus ska åka in till Anna och hälsa på, käka lunch på cafét hon jobbar på vid St.eriksplan.
På vägen dit så köpte vi med en stor blombukett eftersom Anna fyllde år igår. Självklart så gick den i rosa, och kändes riktigt som en "Anna-blomma".

Till lunch så beställde vi in deras laxtallrik, som var något utav det godaste vi ätat på länge. Varmrökt lax med hovmästarpotatissallad och en mkt mumsig sås. Satt kvar där länge och bara myste, snackade en massa skit osv. Vi fick senare på em besök av Anna´s man Mathias som kom direkt från jobbet.
Följde sedan med dem upp till deras lya som ligger en våning upp ovanför cafét. Snacka om att bo nära jobbet ;)
En mycket fin, öppen och härlig lägenhet, förstår att de trivs som fisken i vattnet där. Härligt med så stora rum och så högt i tak som de har. I like!



 


När vi kom hem så tog vi bilen direkt till Ica Kvantum för att handla och sedan hem och packade upp all mat. Sen så var vi båda hungriga igen så då var det dags att laga mat. Och jag har varit så sugen på pasta hela dagen, sen jag gick hem från gymmet. Så det fick bli något så enkelt som spaghetti med köttfärssås, mmm så gott!

Ikväll blir det tv-kväll, det är både "Arga snickaren" och "Fuskbyggarna" =) Och så har Magnus lovat mig massage!
Till kvällssnacks fick det bli lite vattenmelon och honungsmelon, mums!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback