Patrick Swayze

Datum: 2009-09-16 Tid: 11:24:40

Patrick Swayze 1952-2009



Patrik Swayze 80-tals ikonen blev bara 57 år gammal. I måndags så somnade stjärnan in i sitt hem efter att ha kämpat mot sin bukspottkörtelcancer länge.
Han fick diagnosen i januari 2008 och trots den hemska prognoserna gav han inte upp. I stället fullföljde han sina planer på att spela in tv-serien The beast, där han gjorde en FBI-agent.

1987 spelade han in filmen "Dirty dancing", han blev över en natt många flickors romantiska dröm. 3 år senare så var det dags för nästa succé, då spelade han in filmen "Ghost" med Demi Moore.
Jag får rysningar när jag ser båda filmerna, de är några utav mina favoritfilmer. Jag har sett dem flera gånger och kommer nog att sem dem ett antal ggr till i framtiden.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback